<3

Sjuk och sentimental - det här kan inte bli bra på något vis.
Har nämligen precis kollat igenom en massa gamla blogginlägg från i höstas. Ni som har läst min blogg vet att jag skrev rätt mycket om skolan då, eftersom att det var en sjuukt jobbg och skol-fokuserad period (det här med att inte sova om nätterna har jag ju INTE saknat!). Iallafall så vet ni kanske då också hur ofantligt, stört roligt jag haft om dagarna på Borgar. Särskilt det sista året var primaliv (måste vatt det bästa i mitt liv, trots att det var så djurigt). Fysiklektionerna fick man ju ta med en klackspark, men många andra lektioner var faktiskt väldigt roliga!! (matte, kemi, biologi, idrott, svenska, psykologi), till stor del för att det var världens bästa människor där till exempel :) Till och med fysiklektionerna kunde bli galet roliga med Louise vid min sida :D Psykologilektionerna satte sillis, tuva o cj krydda på :) Dessutom var luncherna något utav det roligaste på dagen! Vet inte hur många luncherna jag har skrattat mig till tårar, men antagligen var det var- varannan dag.

Efter att ha läst en massa inlägg där jag skrivit upp allt roligt som hänt och sagts i skolan har jag alltså blivit väldigt saknig. Kom ihåg speciellt 1 sak som va så galet roligt: Vi skulle ha brandövning på eftermiddagen, fast Bertil hade redan varnat oss tidigare under dagen. När brandlarmet ringde senare (på en svensklektion) skrev vi klart det som stod på tavlan, snackade lite och reste oss tillsist (när brandalarmet ringt i säkert 15 sekunder) o börjar packa ihop våra saker, och då ser man Nils stå vid dörren (han typ sprang dit) o viftar som fan med händerna och bara "INGEN PANIK!!! TA DET BARA LUUUUGNT!!". Hahahaha, jag dog :)

Massa sådana sjuka saker (det kanske är ett had-to-be-there-moment) förgyllde hela året. Minns specifikt att cj en gång tittade väldigt kryptiskt på mig och bara "alltså.. hur ORKAR du skratta så mycket?!". Well, med världens underbaraste människor omkring mig är det svårare att inte skratta nonstop en hel dag.

Så, allt jag har kvar att säga (vet att allt detta nog blev vääldigt osammanhängt, men va fan - jag är sjuk!) är att jag har haft världens bästa år och att jag faktiskt är avundsjuk på de människor som har en härlig klass att komma tillbaka till denna terminen. Och så det sista (som sammanfattar allt):

Malmö Borgarskola.
NV3a.
Pule.





BÄST!  (+ stavisch, men orkar inte leta upp en bild på alla x) Istället från en finfin bild från den underbara Prag-resan pryda detta blogginlägg)


Kommentarer
Postat av: Anna :)

ahhaha :) Det bar så himla kul när Nils fick panik!

hsaknar det med, men pulegänget håller ihop.

2009-09-02 @ 02:58:40
Postat av: Tuva

Martina! någon om jag, as you know, förstår vad du menar! ah. vad som än händer för oss alla i framtiden hoppas jag verkligen att vi kommer att hålla ihop, ni är oersättbara!

2009-09-02 @ 21:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0