bajs!

Jaha, nu tittar jag in här igen! :]
Igår fick jag dock en rätt dålig nyhet :( Var nämligen inne hos en massör och det första hon gjorde var att känna längs min ryggrad o bara "oj. Har du råkat ut för nåt eller har det alltid varit så?"....  Jag bara "whot?". Trodde ju att min skada var åtgärdad men tydligen inte =(. 
För drygt 2 år sedan flög jag nämligen av hästen vi tränade på då (Regent) och landade rätt på ryggen och tappade andan o grejer. Säkert 1 år gick jag hos en sjukgymnast eftersom ena vingen på mitt bäcken (högra) hade vridit sig bakåt och tagit med sig några ryggkotor längs ner i ryggraden.
Efter några månader i 3an fick jag hoppa av sjukgymnastiken eftersom att jag helt enkelt inte hann med det (och eftersom min sjukgymnast inte var idrottsinriktad och därför inte verkade förstå alls att jag inte bara kunde sluta på voltige helt plötsligt sådär, som hon ville). Men då hade jag ändå gått i lite mer än 1 år och trodde alltså att problemet skulle vara fixat. Visst hade jag fortfarande ont i ryggen ibland, men det antog jag var något jag skulle få leva med (eftersom jag inte gjorde ett träningsuppehåll direkt efter skadan, eftersom att det bara var typ 1 månad innan SM - och dessutom flög av igen på samma ställe i küren på en tävling veckan efter).

Men, tji fick jag igår! Min ryggrad är sned- kotorna längst ner vrider sig fortfarande åt höger. Det kommer alltså bli dags att återuppta sjukgymnastiken efter SM. Sjukgymnastiken som tar tid. Sjukgymnastiken som gör ont. Sjukgymnastiken där jag antagligen kommer att bli rådd till ett uppehåll.

Kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0