El fin de semana

Jao, nu tänkte jag köra ett kort referat av helgen (och nu fick ni också bevittna mina kunskaper efter 4 års spanska. "El fin de semana" (som alltså betyder "veckoslutet") var nämligen det enda jag lärde på i högstadiet).

Lördag:
Jobb alltså, mellan 7-13. Stressade attans hem och hann både duscha, fixa mig och åka hem till Helena och Mini till klockan 15. Då var det släktkalas på schemat eftersom att mini fyllde 15! Tiden rinner iväg alltså :p

Anyhow, det blev några trevliga timmar där (diggar deras släkt :D) o sen anlände jocke också och då pös vi allihopa (eller ja, inte ALLA då såklart xD utan jag, mini, helena, jocke, mamma lena och morfar lennart) hem till Lennart och åt gott och kollade fotboll! Sverige-Ungern i VM-kval (kan väl knappast någon ha missat?). Mellberg gjorde först ett ganska snyggt mål, följt utav en kvittering av Ungern efter en tveksam straffläggning. Som tur var räddade Zlatan oss genom ett sjukligt tur-mål med 10 sekunder kvar (bollen studsade från målvaktens fot, på zlatans mage och rullade därefter in i mål). Men, mål som mål och hej, 3 poäng! ;)


Söndag:
Nästa morgon var det fan upp i gryningen igen och jobba i stallet 8-12. Hem och vända (äta!) o sen mot ÖRS igen för lag 2's träning, där jag dock inte gjorde så mycket faktiskt. Men det gick fint ändå, kan vara skoj att observera ibland.
Träning själv sen, och vi skulle kötta! Läget för oss ser ju ut som så:

- Matti har varit på bete i 2 veckor och därefter sjuk i 2 veckor.
- Därav hade han massa energi på första träningen i torsdags och bara sprang o sprang o sprang (o bockade).
- Hela laget (utom mini) har varit sjuka nu (ink vår tränare o linförare!). I omgångar givetvis.
- Vi har nytt folk och en ny kür, som vi alltså aldrig gjort på häst.
- SM går av stapeln till helgen.


Så OJ vad vi köttade igår!! Första küromgången börjar med att sandy och nattis ramlar av. Efter att de varit uppe typ 10 sekunder på hästen... Dock går det betydligt bättre sen när Ramati lugnat ner sig och går ordentligt. Då gick det mesta av küren konstigt nog.

Efteråt kom jag hem (efter 3½ timmars träning) och var sjuuukligt död. Jag är uppe rätt mycket i küren nu sen den gjordes om (typ 2/3! :S) och hinner knappt andas i 5 sekunder i mitten av volten innan jag ska upp igen (har typ 15 sekunder på mig från det att jag hoppat av hästen efter ett block tills att jag ska va uppe på honom igen för ett annat :P). Ryggen gjorde dessutom ont efter en cp-övning där nattis ska av och jag ligger i en skitgrov svank på ryggen. Najs! Ont i axlar & blåmärken på benen (och nu är mitt vänstra knä dessutom svullet av någon anledning xD). Trots detta var det en härlig träning och tänk att vi faktiskt har EN HEL TRÄNING KVAR INNAN SM!! Känns ju nästan lite överflödigt... :)





Bild från tävlingen i Holland i maj


Kommentarer
Postat av: Christina

¤ års franska kan jag räkna till 10 och en mening.



Var går SM?

2009-09-07 @ 23:28:21
Postat av: Martina

haha :p

SM går i Västerås! :)

2009-09-08 @ 12:34:56
URL: http://baloooo.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: Hahaha gumman jag har lyssnat på Daughtry läääänge :):):)

men jo jag kände att designen blev helt okej faktiskt :P

JAG HÅLLER TUMMARNA FÖR SM!!!!!!

2009-09-08 @ 13:34:41
URL: http://emgustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0