Fack off -.-

Happ, det blev en uppdatering direkt istället, eftersom jag inte orkar logga in 2 gånger :]
Idag har iallafall mitt kassa humör hållt i sig hela dagen -.- Ibland är allting bara så jävla jobbigt och jag pallar inte ens med mig själv 8-) Golden situation.

Som ni vet åkte jag iallafall till stallet direkt efter jobb. Där sprang jag direkt på en ridlärare (utan att nämna några namn) som är en utav de människor som jag stör mig mest på. Det är ingen hemlighet att hon hatar voltigen och det är knappast en gång som hon har gått runt och sagt att "voltigen förstör hästarna", "att människor som håller på med voltige inte kan någonting om hästar" osv. Just detta bryr jag mig inte om det minsta, eftersom att jag har hållt på med hästar i snart 9 år: jag vet alltså hur man tar hand om en häst (särskilt "mina egna"). Det som stör mig är det fega sättet som hon framför sin kritik på: genom andra! För det är fan inte många gånger som hon har framfört sina åsikter direkt till mig förrens idag (när jag kanske provocerade henne lite (a)). Vi förde iallafall en liten diskussion kan man säga, men vad jag än sa så tog hon inte in det. Hatar att diskutera med människor som är så jävla övertygade om att det är dom som har rätt, o är totalt okapabla till att acceptera någon annan möjlighet!! Det finns inga värre människor.

Det värsta är nog att hon skämmer ut sig mest själv, eftersom att hon idag till exempel antydde att det är voltigen som har fått jacques att försöka nafsas lite när man spänner sadelgjorden. Detta har han gjort i urminnes tider och när jag håller i honom (om någon annan spänner) behöver jag bara säga till honom några gånger (på ett speciellt sätt - som hon uppenbarligen inte vet!) för att han ska sluta. Men nej, hon har säkert rätt: det är vårt mål i voltigen att hästarna ska bitas - det lär vi dom! 8-) Gud, människan är ju pinsam..


Hursomhelst, det är väl ett framsteg att hon iallafall tar sina åsikter direkt med mig till sist. Nu ska jag tjura vidare med idol, totalt medveten om att det här kommer bli en skit-vecka!




Någon blev glad när jag kom :)





Nu väntar vi inte längre på att morötterna. Jacques kan min själ ta för sig själv (och det gör han med glädje!



Även en annan duktig voltige-pålle fick morötter :)




Det kanske inte är så jävla illa o va voltigehäst ändå va!! Gah, bitch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0