Vidrigt är vad det är!!!

Idag inleds mitt horoskop med texten "Torsdagen blir inte så bra." och avslutas med "Trist.".  (fack off va -.-). Dock tror jag inte att jag instämmer med tanke på att min torsdag ser ut såhär:

- Jobb, 07.00-15.00
- Fika med Louise & Cj, 15.30
- Stallet & ta hand om Matti, 17.30
- Träna kondition med lag 2, 18.00-19.00
- Träna med lag 1, 19.00-21.00

Fin dag med andra ord! :u


Dock var jag nyss på lunch och läste ännu en "åh-tyck-synd-om-mig-jag-blev-anfallen-i-skogen-av-ett-vilt-djur"-artikel i tidningen, och jag kan bara säga: GÅ INTE IN I DEN JÄVLA SKOGEN DÅ!!! För vem fan är så dum och går så pass djupt in i skogen (i Norrland!), där vilda djur lever (som tex björnar, som i detta fall)? Och vem fan är så dum och misstar en grizzlybjörns morrande (som borde vara en jävligt tydlig varning) för en GRÄVLINGS och går nära för att "undersöka"?!! Och vem är det som får lida för människans överdrivna hybris, dumdristighet och idioti? Jo, de vilda djuren som antagligen lär vara utrotade inom snar framtid. Och vad är det vi får se dagen efter i tidningen? Jo, en bild på ett dumt jävla fån, stolt poserande vid ett dött djur.

Nej, fy fan vad jag HATAR jakt!! Björnar rör sig aldrig nere i städer - vi ska vara tacksamma för att de håller sig i skogen! Va fan ska människan då in där o jaga dom för?! För glöm inte att av de som blir attackerade av björnar eller andra vilda djur är en KLAR majoritet jagare.

Nej, aldrig i livet att jag kommer att sympatisera med vilddjursöverfallna "offer" i tidningen!! Jag vet vem de riktiga offrerna är...




Kommentarer
Postat av: Christina

Anders ringde hem och var så arg.

Han hade sett detta och hans kommentar är att skjut människan som inkräktar i deras hem.

Vår granne fick in en älg i sin trädgård. Vad gör han? Jo går emot den med sin 2 åring!! Slutade med att de blev jagade och då slänger han en krocketklubba mot den. Jag var så arg.

2009-10-01 @ 15:18:10
Postat av: Martina

Precis!! Städerna är vårt hem - skogarna är deras! Hade någon stormat in i mitt hem med ett gevär, klart som fan jag hade försvarat mig - likaså gör djuren!

2009-10-01 @ 22:38:21
URL: http://baloooo.blogg.se/
Postat av: Anna

GO Martina!! Låt djuren vara för sjutton.

Idioter!

2009-10-06 @ 16:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0