TEAM OLA på stockholms gator!!

Det här är helt sjukt!
En liten liten idé som kläcks av inga mindre än märto & flumemma (inspirerade av fotbollsklacker under bortamatcher givetvis), lördagen den 3e oktober, har till torsdagen den 8e oktober eskalerat något avsevärt.
Vi kom på att det hade varit trevligt att samlas ett antal olafans och gå ett varv i stan och sjunga lite heja team ola-ramsor för 08orna innan programmet. Tjejerna vi mötte där i lördags var på, och sedan startades en väldig diskussion om allt detta på Olas hemsidas forum (av framförallt mig och alex). Under tiden drog emma igång ett event på facebook om just detta! Tanken var alltså att vi skulle gå som en lila parad på stockholms gator med skyltar, skåneflaggor, lila kläder (typ 20 av oss har likadana Team Ola-tröjor), megafon och bara skråla (och givetvis dela ut flygblad med olas röstnummer på).


Jag har tagit på mig det ena och det andra (eftersom att det här är en så ASrolig idé, och man ju är en utav grundarna (H)), och jag får nästan prestationsångest haha ;) Just nu har jag fixat en lista över alla som kommer (fett klyddigt eftersom att folk har anmält sig både på olas hemsida och facebook), vi har fixat ihop 14 hejarramsor som jag har skrivit ut x antal ex av, vi har fixat en insamling till en megafon som ska inköpas, jag har uppmanat alla med anmälningar och skylt-grejer, jag ska skriva ut en MASSA flygblad imorgon, jag ska ut och leta skåneflagga samt sätta upp en massa posters i stan med Adina imorgon. Jag känner mig väldigt aktiv! xD


Dock är det skitkul att se hur vår lilla "JAA- det gör vi!"-grej, har utvecklats till ett officiellt sammanhang utskrivet av Olas crew på förstasidan på hans hemsida (ola.cd). Och vi som tänkte hålla det här hemligt för Ola hahah xD
Det här kommer bli så jääävla grymt! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0