Blodförlust & Göteborgssvin

Hej, ni fina (eller ofina?) läsare!
Lite uppdatering här nu från igår tänkte jag, eftersom att greger är sönder så att jag inte kan uppdatera kvällvis (bör påpekas vidare-  jag saknar honom fruktansvärt :().

Det blev iallafall så att jag körde till blodgivningscentralen i Malmö igår för provtagning. Möttes först utav en skylt där det stod "Ha inget i munnen under blodgivning. Skulle du svimma kan du kvävas!". Hmm, jag hade varken tänkt svimma eller kvävas, tack! 

Fick iallafall först fylla i ett hälsointyg, de tog ett blodprov och kollade blodvärde (yes, jag får donera! (det måste nämligen ligga över ett visst värde)), satte på ett plåster och sen var det klart. Avslutades dock med ett privat samtal med en sjuksköterska där, som egentligen bara högläste frågorna på hälsointyget för mig så att jag fick bekräfta svaret.
"Har du någon gång injicerat narkotika, anabola stereoider eller liknande?"
"Har du någon gång haft sexuellt umgänge med någon mot ersättning?"
Typ sådär lät det 8-)

Så, såvida jag inte har HIV, syfilis eller malaria (vilket jag är ganska övertygad om att jag inte har) är jag blodgivare om 6 veckor! :)


Efter att ha tappats på lite blod åkte jag alltså till Höör. Mötte upp Jocke på tåget och sen gick vi hem till honom (det swainet har flyttat hemifrån nu, till en väldigt fin o mysig lägenhet och nej - jag är inte alls avundsjuk :)). Där inne stod iallafall Helena o lagade mat till oss (som en riktig hemmafru) :D. Det blev alltså god mat + fotboll! :D

Matchen var dock inte särskilt bra , eller jo, fast slutresultatet av matchen var icke bra. Malmö inled bäst, men tappade massor när göteborgssären slängde in 1 mål -.-  Plockade dock upp bitarna rätt bra med flera sjukliga chanser som ändå inte gick in (tex räddade en ifk-försvarare en boll från Daniel Larssonmållinjen med klacken). Matchen slutade alltså 0-1 och vår fina statisk är rubbad :(
Och man kan konstantera att IFK Göteborgs 2 huvudnycklar den här säsongen har varit: tur & fusk. Man kanske skulle hålla på AIK i slutmatchen ändå....


Kommentarer
Postat av: Christina

När jag jobbade på blodcentralen i Varberg kom det in en kille på 2 meter och massor av starka muskler.

Han var så tuff!!

Sen svimmade han och jag lyckades i sista stund flytta på mig.

45 kilo vägde jag då så jag hade blivit krossad.

2009-10-20 @ 12:12:41
Postat av: Adina

sorgligt var det med dom målchanserna vi hade!!! tuhu :(

2009-10-20 @ 16:44:35
URL: http://mainasprinskorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0