Kortisinlägg?

Ja, ska försöka göra ett sånt nu!

Torsdag: Utsparkslekar!  Klassvis fick vi ställa upp oss, springa fram till en UK-nisse som sprutade ketchup, ägg etc på oss när vi skulle snurra, och sen tillbaka. Efteråt bröt världens matkrig ut! Det var nog nåt utav det sjukaste jag varit med om!! Heeelt galet. Iallafall, efter den dryga halvtimmen som det varade hade jag fått i ketchup, grädde, ägg (med skal), sirap, hamburgardressing, cider och massvis med öl i håret. Därefter blivit iknuffad i ankdammen i slottsparken (där vi var), först utav nån random kille och sen utav marcelo. Senare blev man även nerknuffad i gyttjig lera utav stina och per. Puuuulet!  Efteråt begav sig iaf alla borgare till gustav adolfs torg och så blev det lite bad i fontänen där! :U
Efteråt luktade mitt hår iiinte gott, ska jag be att få tala om. Och blöt från topp till tå var man. Men vad fan - när i livet gör man sånt här? Jo, när man ska ta studenten.

Väl hemma och duschad (längsta duschen på myycket länge) stack jag sedan hem till suss för lite SATC-mys och ja - FY FAN VAD DET ÄR SKÖNT ATT INTE BEHÖVA PLUGGA!!  Jag var så ledig så att jag tom kunde sova över!

Fredag: Kort dag i skolan (VG i historia!), studentsången-övning i aulan och sen min sista BORGARDAG! Korv, glass, musik & poängjakt! För ja, med blott en halvtimme kvar skapade jag, anna stav och louise oss ett lag. På denna ringa tid lyckades vi faktiskt skrapa ihop en massa poäng tack vare tex:
- foto med laget + gås  (jag höll mig på behörigt avstånd)
- louise klättrade in i ett skåp
- vi badade i dammen i slottsparken (OBS, endast upp till knäna denna gång)
- sko + fotboll = fotbollsko!
- anna kubbade till kronprinsen och köpte banan och vek en metro-båt
- jag ritade en blå blomma
- anna kramade en främling (lärare)
- vi fick en lärare att göra fågeldansen (dvs sjunga + dansa)

osv.... tyckte allt att vi var duktiga, tjejer!! :)  Dessutom blev det en riktig start på ett vattenkrig med tor -.-!
Mysig dag på borgar iallafall, och därefter stan med saknade tjugge (äntligen kommer jag ha tid att träffa bästis igen :$)! Köpa massa roliga presenter till mini -----> hem och chilla och fixa dessa!


Lördag:  Jobba 7-12 - mindre trevligt!  Sen vart de iallafall minis konfa. Ganska annorlunda men rolig tid i kyrkan! :D Dom i arlöv alltså... Myspysa med mat & folk & hundar i åkarp, och sedan him och träffa mormor. Fixa lite med håret inför imorgon (BAL!), tog en tupplur på hennes soffa och sen började klydderier:
- Ingen körning till stallet imorgon ---> kommer inte dit förrens kvart i 11 med bussen, när jag har hästen och borde vara där kvart över 10 ----> en sur linförare
- Min mobil död ----> trasseljävel har bitit sönder min mobilladdare (igen) ----> mamma har med sin till peter -------> Elina svarar inte när jag ringer ----> sista utvägen är att ringa helena och be henne ta med sin laddare till stallet imorgon -----> Helena har tillfälligt nummer, som jag alltså inte kan utantill -----> får kolla upp jockes (helenas pojkvän) nummer på eniro ----> ringa jocke & få prata med helena.

Gah, är det konstigt att man känner sig sönderstressad ibland?!-.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0