Voltigesnack igen dåva...

Ja GUD så kul det är att skriva om voltige när det börjar vända! :D
Igår åkte man iallafall till Bökeberg och var där klockan 6 eftersom att jag har hästen denna veckan. Då ska man egentligen borsta Ramati och Regent, mocka till dom och väga upp hö. När jag börjat mocka till Ramati kommer Lina (min linförare) och bara "Martina, kan inte du skritta Regent lite istället, för han har inte varit ute idag. Så kan jag mocka istället?". Haha jo tack! :U Så det blev en mysig barbacka-skrittning i en halvtimme med Regent på ett tjockt varmt vintertäcke :D  Att han bara stått inne hela dagen märktes dock - en liten gungskritt hade han allt haha xD och på vägen ner tvärstannade han när han såg 2 sulky (bakom 2 ponnier då).. det var ju sjuuukt läskigt xD

På träningen blev det cp-upphopp igen - bygger bara på mina blåmärken här va xD  + ett jävla halsstående som fortfarande inte funkar såfort en flyer kommer upp :@ gah, jag blir tokig på det!! (bygger även på blåmärket på benet).
2-mannablocket med Eira går dock fortfarande finfint :)  Likadant sista blocket, även om vi inte gjort så mycket där. Det läskigaste hände där dock under ena hästpasset! :O

Ramati (som under hela küren gått jättedåligt och nästan brutit av till trav lite då och då) gjorde helt plötsligt en jätteökning. Som tur var hade vi precis gjort en övning (och inte hunnit påbörja nästa) så både Emelie (flyer) och Sandra (lyftare) stod på fötterna. Trots det flög båda två bakåt (eftersom att det kom så kraftigt och oväntat), så Sandra hamnade typ på rygg på Mattis bakdel med Emelie på sig! :S  och allting hände på några millisekunder! Otroligt nog lyckades jag dock få tag i Sandras hand och kunde dra upp dom. Så ja, det gick ju bra- men sjukt läskigt var det! :P
Dock var vi uppe strax igen och gjorde om upphoppet, och då gick det galant :)

Med allt detta tumultet var det skönt att få åka hem sen - man blir jääkligt trött av att küra så där mycket :p men det är oerhört skojigt!!

Men inte var väl kvällen slut här! Nej, väl ute på gatan hemma 21.50 blev det rusch upp (sprang in i ett staket -.-), en supersnabb dusch, ombyte, packade en liten väska och sen stack jag ner till busshållsplatsen - allt på otroliga 15 minuter xD  Jupp, för det var ju som sagt jamkvällMässehorre, så givetvis fick man ju försöka hinna dit :) Vilket jag också gjorde (till allas stora glädje (H) ;)) och så blev det lite trevlig musik där :D Därefter fick man även skjuts till Triangelen utav Louise. Stackaren fick anmärkningar hela tiden haha xD "eco-driving: kör så fort du kan!!". Och intet att förglömma: katapulten till LÄ. Haha det var en rolig bilfärd! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0