Häst-söndag (as always)

Söndagkväll här - gud vad jag älskar dom! :D Tänkte dock inte skriva om dopet igår nu, gör de när jag har bilder till :) (Elina skickar imorgon). 

Därför börjar vi med efter dopet. Helena kom och hämtade mig och så åkte vi och köpte pizza på Åkarps pizzeria och sen hem till henne (hälsade på min käre bock!! <3). Blev lite käk och disneydags och sen mello :D fattar dock inte hur dom Snälla snälla kom vidare.... och hon dära grekiska? WHOT? Visst att låten kanske var bra, om man fattat grekiska! Vad en grekisk låt gör i Svenska Melodifestivalen kommer jag aldrig förstå!  Men men, svenska folket i samband med röstning har ju länge varit ett mysterium för mig..
En mysig kväll/natt (^^) med svenssons blev det iallafall! :)

Ingen träning för mig idag, så vi åkte inte iväg förrens vid 12 (och sov till halv 11) = pulet!  Hem till morfar Lennart först för o Helena skulle fixa lite papper, o sen vidare till ÖRS. 
Baguette gick till Lag 4 för första gången idag, och han gick hur fint som helst- både i skritt och galopp! Nu är han en fullfjädrad voltigehäst och jag är så himla stolt :D:D
Medan Ebba får avnjuta vår färdiga produktion, har jag fått ta tag i nästa projekt - Merlin! Lite nervös var jag allt idag - har bara linat honom 1 gång innan, då med coaching av Lina (min linförare). Säga vad man vill om henne ibland, men hon är en fruktansvärt bra linförare- idag skulle jag va själv. Även om hon alltså sa i torsdags att "hon var övertygad om att jag skulle klara det utmärkt", var det ändå lite småläskigt :p  
Men det gick ju bra det med haha! :D Bara ett brall-utbrott idag (där man får styra in honom i väggen för att få stopp på honom) ^^.  Annars gick han ganska så avslappnat va ^^  Bara det där att han inte vill gå i högervarvet på volten.. (pratade med ordföranden sen dock, som sa att hon skulle prata med hästansvariga på ÖRS, för att fråga om jag inte kan få rida fram honom på söndagarna, dels för att han ska lugna ner sig lite och dels för att kunna jobba honom i högervarvet :) kuuuul :D)

Så var det med det! :U Nu är klockan snart ääntligen halv 9 och parlamentet-tid! Sen blir de ju Beck klockan 9 också :D härleeeet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0