Sun-day (not) och free-day!

Söndag
Vaknade i en kall husvagn med Jénny och sen tog vi tåget tiiidigt. Träning som väntade för mig- en ganska bra träning faktiskt. Grunden gick väldigt bra, tränaren strödde beröm, sa att jag aldrig svingat så bra förut, och när jag hoppat av hästen: "Bra Martina. Vad har hänt med dig??".  Sånt är kul att höra! :D Kürpasset gick dock lite sämre, dels eftersom att Ramati gick och ökade hela tiden :( och dels för att jag inte gjort 3mannakür på riktigt sen december i princip, och igår skulle jag göra 3 nästan helt nya block på raken (i galopp dessutom, när jag gjort dom typ 1-2 gånger i skritt :p). Shit vad det tog musten ur en! :P  Överlag gick det ändå ganska bra, om man bortser från det första blocket (där jag stod på knä baklänges) eftersom min överkropp flög framåt (eller ja, bakåt - mot hästens bakdel) varje gång matti ökade :(  De andra 2 blocken gick väl ändå bra, även om man vart helt död efteråt! :D

Vidare till donken för att inhandla en cesarsallad (visst är dom goda, men egentligen köper jag bara sallad för att brödet man får till är så sjukt gott haha xD) och sen till ÖRS för att lina Merlin. Jävla häst säger jag bara! :P Gick jättefint i början i rätt varv, sen bytade jag till fel varv där han inte ville gå alls. Tillbaka i det rätta varvet ville han inte gå där heller. Dumma tramsehäst ;(  och hela ansvaret ligger på mig, bara för att dom som egentligen skulle göra det inte orkar 8-)  Nåja, jag ska göra en voltigehäst utav honom.

Måndag
Vaknade upp med träningsvärk i både ben och axlar- inte så konstigt haha xD  Vaknade vid halv 10 och låg i sängen och degade en stund till en Friends-dokumentär. Lätt det bästa tv-programet efter Förhäxad :)  Ja, om ni inte har räknat ut det redan är det studiedag idag! :D En studiedag som har gått åt till att unpack, sortera och vika tvätt. Skitkul med andra ord -.-  men nu har jag äntligen börjat få iordning på rummet iallafall.

Nu borde jag väl egentligen sätta igång med min träningsdagbok och fysiklabb men nej, jag ska ha myskväll ikväll! Massa förhäxad-segande i sängen med laptopen - perfa! Visst innebär detta att jag får börja med fysiken typ 23.30 imorgon, men det får man ta! (Jag har härligt nog (ironi) hästen denna veckan, vilket innebär att jag får åka direkt från skolan till träningen i princip. Julia kommer nog inte heller på träningen, så jag får bussa eller tåga hem, och sen blir det käk o dusch o sen lär klockan nog vara runt halv 12 :U yes!)

Nä, nu blir det som sagt förhäxad :D See ya.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0