Motivation-akuten!

Då var man hemma igen då (ensam hemma idag/inatt!) efter en lång skoldag.
Ganska intressant var den - roligast var väl ändå att se hur road matte-per var av min och tuvas vilda diskussion i korridoren angående kvinnor i islam, och hur trött klass-per blev på oss när vi fortsatte under hela hålan i passagen xD
Skulle ju egentligen varit Religion A-debatt idag om just detta, men ajdå - läraren inte där: debatten uppskjuten en vecka. Så inte vad vi behöver!
Efter en rolig biologilabb, där vi upptäckte hur grym reaktionsförmåga jag har (*host*0,13 sekunder*host*) är man alltså äntligen hemma- och brottas med den vanliga bekvämligheten som inträffar varje tisdag- och torsdageftermiddag.
För hemma nu, såhär vid halv 5, har jag en timme på mig att äta något, byta om och hinna skriva lite på psykologiarbetet, för att sedan åka till träningen. Och oj, vad det krävs viljestyrka att göra detta, när man känner hur mycket skolarbete som hänger över en och man vet hur länge man får sitta uppe med det inatt. Då lockar en lugn, mysig pluggkväll med te och mjukisbyxor (och plugg i mitt eget tempo) mycket mer.
Som tur är vet jag ju iallafall att allting är annorlunda såfort jag träffar laget och börjar träna. 
Och när vi står där i ridhuset och ska upp på hästen - då vill jag inte vara någon annanstans i hela världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0