Ibland är jag för envis för mitt eget bästa.

Shit vad jag hatar fysik ibland!! Efter 4 ½  timmar vid laptopen och 4 koppar kaffe (råkade dock spilla ut en halv kopp i bokhyllan), har jag fortfarande fått fel reslutat på den jevla labben!! 
Om ni inte förstått det redan sitter jag alltså och jobbar på en fysiklabbrapport - hate them!  För jo, enligt mina värden och beräkningar ligger Bjh (jordmagnetiska fältets flödestäthet uttryckt i en horisontell komposant)  på runt 8. Efter att ha kollat runt på internet vet jag att den ska ligga på runt 15-16. Vidare har jag beräknat Bj (det jordmagnetiska fältets totala flödestäthet typ) till ca 24, tack vare internet vet jag att det ska ligga vid 50.

Någonstans måste jag alltså multiplicera med 2, då stämmer både Bjh och Bj relativt bra.. men var?? Och här sitter man med dokumentet framför sig och block och anteckningar i knät och stirrar blint. Felet är precis framför mig men jag hittar det inte!! Ååh vad jag blir förbannad på den här labben!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0