Vad emma är bra.... (8)

Emmas studentdag blev en riktig spännande dag.
Efter min tågfärd till Kristianstad (där jag träffade Jessica på tåget<3) lyckades jag hitta min väg till Emmas skola. Där fick jag stå själv i ösregn vid emmas flak, eftersom att christina, sara och jénny satt fast i bilkö :( (så jävla typiskt!). Emma var iallafall glad och fin och studsade sen upp på flaket, medan jag inväntade den blåa bilen.
Studentfesten efteråt var ute i bushen (eller Vanneberga som det också heter). Vi skålade för emma, och kom fram till att hon inte kan göra något själv xD
Det blev iallafall en mysstund hos Emma med god mat & kaka! :) (jag lärde mig att knyta slipsknut!!)

Till sist blev det iallafall dags för oss att bege oss hem. Jag och jénny hade en väldigt rolig tågfärd hemåt (vet ni att det kostar över 12000 för 15 duofamiljer att åka till och från Helsingör från k-stad? xD).
Sedan satt jag ensam på tåget på malmö central i en KVART innan jag upptäckte dels att vi var framme, att allt folk hade hoppat av tåget och att tåget faktiskt stod stilla - bara för att jag var så inne i min sudoku xD  Dock vare väl en jävla tur att Malmö var slutdestinationen, tänk om tåget hade fortsatt rulla mot Danmark...


Hela denna morgon och förmiddag har jag letat massa jobb på internet- och jag hittade en massa! Tyvärr så krävde 95 % utav dom tidigare erfarenhet.... Ja, jag vet att jag inte är den förste att komma på detta men: hur i helvete ska man få erfarenhet om man inte får nån anställning? För det är ju just det erfarenhet bygger på!! Att man varit på olika ställen, provat på olika jobb osv. Om ingen vill anställa en för första gången - hur ska man då få den erfarenhet som krävs för ett senare jobb? Nä, istället kommer alla fega chefer stå där med en halv personalstaff när resten går i pension - bara för att de inte vågat ta in några studenter att lära upp. Lyckat, säger jag bara! -.-
Sverige måste fan ha den sämsta inställningen när det gäller arbete för ungdomar.




Hittade Emmas flak :)




Söta Emma öppnar presenter!




Liknar hon inte en ung Mary Poppins? :D (fast byt ut den regniga åkern mot en blomstrande äng)




Min fina slips!


Kommentarer
Postat av: Christina

Tack för en mysig dag!!!

Tänk att du nu kan satsa på slips.

Sanna ord du skriver där och vi är sämst i Europa.

Ett tips: söka alla ändå kanske har du tur och nån ändrar sig, ses snart, älskar dig kramis

2009-06-13 @ 14:29:12
Postat av: Tjugge

mm de är helt kasst, hur fan ska man få erfarenhet om man inte får börja nånstans?!(snyggslips btw!)

2009-06-13 @ 15:47:01
Postat av: Jénny

HAHAHAHHAHA, ja, asså hur fan kan de va så dyrt? :O



Men åh, fy så kul tågresan var 8)

2009-06-15 @ 20:43:38
URL: http://wannabedu.blog.se
Postat av: Jess

Haha riktigt kul att se dig igen :D

Fick värsta chocken när jag såg dig haha, men jaa, kort men kul :D Hoppas vi ses snart igen :)



Kram <3

2009-06-15 @ 21:23:08
URL: http://jesssicaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0