Ett riktigt slut..

Nu ska jag ta o berätta om den härliga gårdagen! :)

På morgonen begav det sig in mot stan, för min sista skolavslutning i Johanneskyrkan. Det var en trevlig ceremoni - inte alls lika dryg som vanligt nu när man känner stipendiaterna och själv är den som får gå upp och skråla Studentsången med alla treor längst fram. Härlig stund det där!
Efter det begav vi oss till en blomsterhandel för att köpa present till Bertil  (framförhållning är väl inte direkt vår stora grej) och sen cyklade vi vidare till Borgar. Där samlades vi i klassrummet för sista gången, fick betyg & Bertil sa några snyftande ord. Även vår käre fysiklärare Ulf joinade lite random, och berättade att vi var "en sådan klass man minns"  :)

Till sist blev det iallafall dags att säga hejdå till alla och lämna skolan - för sista gången som en borgarelev. Sorgligt värre det här! =( I 3 år har vi varit borgare och nu är vi.... Vaddå? :/  Kommer kännas väldigt konstigt i höst att inte få gå tillbaka till Borgar, dessa 3 åren har varit de bästa i mitt liv. Men ja, i hjärta och själ kommer vi väl alltid att vara borgare? ;)

Åter till verkligheten! I ett regningt Malmö skulle jag, anna 08, tuva, louise, cj, filippa och pelle därefter leta upp nånstans att käka. Denna syssla brukar oftast ta minst en timme innan vi hittat något ställe som alla kan tänka sig, och idag var ju såklart inget undantag. Till sist hittade vi iallafall Gozzip på lilla torg, en jättetrevlig restaurang med skitgod mat. Primaliv! :)

Väl hemma sedan (efter en cykeltur i ösregn) somnade jag nästan direkt, och sov i några timmar (har redan vant mig vid att få sova!).
Kvällen spenderades sedan hemma hos louise :) När jag kom dit var hon, annorna och tuva redan i full gång med att göra smoothies. Här ser man verkligen vilket intryck man gjort på folk i 3 år ;) När jag frågar tuva vad de lagt i den, svarar hon: "kiwi! Det läste jag i din blogg att det är ett måste!"   Duktigt Tuva! :D

Senare under kvällen såg vi Askungen! :D cj, axel och schmitt joinade också under filmens gång, och hade konstigt nog inget emot det. Kvällen avslutades med sista bussen med stavis och tuvis!


Idag är det återigen en studentfest. FÖR IDAG ÄR DET INGEN ANNAN ÄN FLUMEMMA SOM TAR STUDENTEN!!! Så om lite mer än en timme så äre jag som beger mig upp till staden för att fixa det sista till hennes present, köttar öresundsgruppen och sedan beger mig till Kristianstad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0