Kaos på LÄ!

Ja, vad fan är detta för skitdagar?!

Skräll 1:
Svergie - England!
Hann inte se hela matchen eftersom Filippa skulle ha födelsedagsmiddag (i efterskott). Så när jag, Louise, cj och tuva anlände till Filippa i Ljunghusen, stod det redan 3-0 till England. Japp, det är kört tänkte jag. Helt plötsligt spottar Marcus Berg in 2 mål och vår allas Ola Toivonen 1 - på typ 12 minuter! Lika ställning och jag blir sjuukt taggad! Jag, lousy och cj sitter som på nålar (eller ja, jag iallafall - ville bara poängtera att det inte bara var jag som var associal) när förlängningar löper på. När den blir mållös håller jag på att gå i taket - semifinalen i EM ska avgöras av straffar! Det är inte klokt..
När Guillermo Molins sedan bränner en straff vilket gör att England vinner blev man sjuuukt ledsen :(( Inte nog med att Sverige åkte ur EM (jag trodde stenhårt på vårt U21-lag  - mer än på A-laget!), utan även för att det var giche som gjorde det (MFF-spelare för er obildade). Stackaren såg så jäkla ledsen ut när han sen blev omkramad av de andra i laget (fast tro fan det - han brände ett straff vilket gjorde att vi gick miste om en finalplats i EM). Det gjorde ont att se =(

Skräll 2:
Hade en trevlig middag hos Filippa iallafall. Efter en joggingtur till bussen (mitt i mörka natten, ute i skogen) och en liten bussfärd hamnade vi på södervärn strax efter halv 1. Nästa sorglighet blev att säga farväl till my gangztahomie! =(  Tuvis åker nämligen till Kina på söndag (I think) och kommer inte hem förrens om en månad!! Så lång tid utan lilla tuva har det nog inte gått på minst 2 år iallafall. She's gonna be missed! (Dock har hon lovat mig ett vykort, så det lär jag vänta spänt på! :))

Skräll 3:
Väl hemma kan jag inte somna så jag börjar glo på en film på tv. Vid 2-tiden ser jag något som verkar krypa på min vägg, precis vid tv'n. Jag tänker bara "nej, nej, nej". För några dagar sedan möttes jag nämligen av en fet, assnabb, stor liten äckel-spindel i hallen (så jäkla rädd är jag inte för spindlar men den här gav mig fan panik). Den springer in i en byrå i hallen, och sedan dess har jag sprungit förbi hallen & en kastrull har stått ovan på den (ifall den skulle dyka upp). Nu dök den alltså upp - i mitt rum. Jag får panik och sitter där i 10 minuter och funderar på vad fan jag ska göra. Panikringer ner till mormor som kommer upp (observera att klockan är typ halv 3 på natten) och lyckas till sist få ner den på golvet och lägger en sån här fet julskinka-gryta över. På den ställer vi även 2 andra tunga föremål för att den inte ska kunna rubbas. Jag tar mitt pick och pack (eller ja, täcke och kudde) och lägger mig i soffan i vardagsrummet - aldrig i helvete att jag sover i samma rum som den där!

Imorse kom mormor upp klockan 7, och väcker mig med "Vill du ha fika hos mig innan du ska till jobbet?". Fika hos mormor vid den tidpunkten innebär kaffe, ägg och rostat bröd. Sjukt bra start på dagen!


Skräll 4:
Väl hemma från jobbet satte jag & mormor upp ett jäkla fort runt grytan med spindeln i. Tanken var att lyfta på grytan och spruta insektsmedel på den (ja, mitt samvete tog emot som fan - men det hade aldrig gått att fånga in den för och släppa ut den. Inte en möjlighet.. :(). Till sist tar jag mod till mig och lyfta på grytan och vad finns där under? INGENTING!!
Panik!!! Den jävla genmanipulerade, övernaturliga äckel-spindeln har på något jävla sätt smitit (fråga mig inte hur :S:S).
Närmaste 1½ timmen spenderar jag och mormor med att storstäda mitt rum - från golv till tak. Bakom och under vartenda möbel osv. Sjukt jobbigt, men nu är iallafall mitt rum säkrat!! Spindeljäveln kan inte vara här (peppar peppar..).


Efter en sådan utmattande storstädning (på grund av en jävla spindel!!!) fick jag lite flashbacks från barndomen. Vågar nämligen inte gå in på våran toa (spindeln måste ju vara någonstans i övriga lägenheten!!) så jag fick gå ner och duscha hos mormor (de dagar som jag och mina systrar fick åka hem till mormor och bada var månadens bästa!).  När jag står i duschen hör jag dessutom mormor ropa: "Märta! Vill du ha gröt när du kommer ut?". Maaah, love it! :)  Mormors gröt är bäst och hungrig var jag fan! :)  Efter krubbet fick jag även ta en liten tupplur på mormors supersköna soffa i hennes tv-rum (som jag och elina alltid slogs om att få sova i när vi skulle sova över där).
Som sagt - lite barndomsflaschbacks här, men gudars vad skönt!  Mormor är någon som verkligen är snäll mot mig. Gotta love her! :)




Ser det inte sjukt omöjligt ut för en spindel att rymma därunderifrån??




Mitt och mormors fort!




Mitt rum är säkrat till max! I helvete heller att nån liten spindel-jäkel ska krypa in i min dörrspringa!! :o


Kommentarer
Postat av: Anna :)

HAHAHAHAHAHAHHAAHAHHAAAA du är lätt den roligaste personen någonsin!



hoppas du slipper spindeln i fortsättningen :)

2009-06-30 @ 00:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0