18 ÅR!


Så, nu tänkte jag berätta om min underbara 18årsdag!! :D

Dagen började med ett traditionsbyte - tack -.-  Det blev iallafall lite lugn och skön hemma själv-tid för o fixa runt lite. Halv 12 åkte jag, elina, kristina och leo in till stan för o käka lunch med pappa. Passet var med för tjiho - jag skulle få beställa min första alkoholdryck (lagligt) i Sverige!  Japp - fail på den: tro fan vi lyckats sätta oss på den enda jävla restaurangen i malmö utan alkoholtillstånd! :p  Nä, så det blev 4 glas coca för oss istället (som kristina smidigt nog lyckades smälla i golvet när hon skulle resa sig upp). Piinsamt värre!

Lite presentutdelning blev det iallafall :) av pappa fick jag nämligen först en massa körkortsböcker (tjiho ^^) och sedan ett presentkort på trafikskolan- 8300 kr som ger ett antal internettester och 25 lektioner! :) (funderar dock på att lägga till drygt 1000 kr själv för att omvandla det till en intensivkurs med 30 lektioner, massa tester, halka och förhoppningsvis körkort inom en månad).

Efter lunchen fick jag köra hem - gick faktiskt väldigt bra med tanke på att jag inte kört på många veckor. Bara ett motorstopp (och det var massa kniviga situationer!! Eftersom att dragläget är typ det jag är sämst på så är 1 utav ca 50 st klart godkänt :U)

Hemma fackade massa magont allt -.-  Skulle bli kalas, men det blev det knappt. Mest bad & fix och sen iväg igen.
Då bar det av mot Burlöv, och mötte upp Helena och Jocke. Inhandling av grejer till kvällen (jag köpte en 2.25a cider bara för att - och fick inte ens visa leg -.-) och sen hem till Helena i åkarp! Under timmarna där fram tills kl 8 gjorde vi tårta, Jocke fackade min playlist på spotify ^^, beskådade jocke och helenas outfit-problem och allmänt fix :)

Runt 8 kom alla mina underbara vänner (förutom lilla Sandra som varit på träning och droppade in vid halv 10 :D). Ölspelet, tårta, sång, presenter, serenad av susanne till MFF-hymnen osv gjorde förfesten sjukt ball! :D

Vid halv 1 var det dax för oss att dra in till Malmö och Etage! Liite problem med insläppet (eftersom att det egentligen är 25 på torsdagar) men vi (eller ja, Jocke xD) lyckades få in oss tack vare muckarna där inne! :D
Givetvis var baren det första man hittade och en jägershot för mig, Sandra, Tuva, Helena, Jocke och kanske någon mer? xD (minnet tryter lite emellanåt (a)). Därefter blev det några fartfyllda och mycket roliga timmar! :D
(Sjukaste var när cj kommer fram med min klocka som han hittat på dansgolvet - helt intakt! :o)

Till sist blev det iallafall en taxifärd hem till morfars ^^ lägenhet för mig, Helena, Jocke & Sandra för att få sova några timmar! :)


Kvällen och natten var sjuuukt bra enligt mitt tycke!! :D En utav mitt livs roligaste kvällar! Så tack till alla ni underbara som var med!! :)  (och särskilt jättetack till Helena som inte bara lånat ut sitt hus utan även haft klydd med- och fixat det mesta :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0