Voltige!!

is bra :) (idag iallafall haha)
Nej, dagen fortsatte ända tills halv 5 i sängen, då upptäcker jag att min vanliga busserie till träningen med start 17.40 är inställd (troligtvis pga att det är röd dag - något jag absolut inte tänkt på). Då hade jag 20 minuter på mig o klä på mig o fixa träningsväskan o såhär för o ta bussen 16.50 - annars hade jag inte varit på Bökeberg förrens kvart i 8 (träningen började 7). Men, jag hann och så blev det massa bussande i vanlig ordning. Hade nästan glömt hur läskigt de är o gå på 108an :p - dock såg jag faktiskt liiite mer nu, inte som i december när jag helt plötsligt en gång upptäckte att jag gick mitt i ena filen... 8)
Framme i stallet en timme innan träningen började, fick jag mocka till våra 3 hästar.. Kul, eh not! Men, det höll mig sysselsatt och varm iaf :U
Till sist började äntligen vår första träningen (men precis innan kändes allt jobbigt, - trött, mörkt, massa kläder och ändå var det svinkallt). Träningen var dock rätt skum - vi värmde upp, sen vare hästpass x 2 direkt, springa mer, häst igen x 2, springa mer, slut. Haha man bara whot? Knappt nån stretching, ingen styrka (förutom styrkeinslagen i springningen på slutet) och ingen bock :p Dock vare väääldigt härligt att få hoppa upp på Matti igen :):):)  DÄR kom jag, nattis och mini på det haha. Det var som om man hade varit vilse hela julen, och nu äntligen hittat hem!
Eftersom att det bara var jag, mini, nattis o annica på träningen blev det dessutom väldans massa häst. Mycket mycket trevligt! :)

Efter träningen skulle det bäras spånbalar!! :U Japp, då masade vi ut oss på bakgården och lastade upp stora tunga spånbalar på en kärra o körde bort, slängde upp dom på alla andra spånbalar och sen tillbaka - fram och tillbaka med typ 15 spånbalar. Tilläggas bör att det var efter träningen - vi var redan trötta och sega, det var bara jag och annica, det var svinkallt och balarna var astunga och otympliga. OCH en redan fackad rygg mår inte bra av att gå o kånka på spånbalar, efter en träning dessutom (de sista 3 balar skulle hottas upp cirka 1 meter ovanför oss).
Detta berättar jag naturligtviis inte bara för att få beklaga mig, utan för att ni ska få en hum om hur ofantligt skönt det var att komma hem, ta en asvarm dusch, ta på sig en pyjamas, liniment på ryggen och få lite mat i kaggen! :)
Nu ska jag fortsätta med mitt psykologiarbete en liten stund till.. imorgon börjar skooolan :):

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0