Rockbjörnen 2009!

Nu är Stockholmsresan över, sorglit nog.

Det började med avfärd 05.14 från Malmö i onsdags. Dagen bjöd på ett himla promonerande och utforskande. Sergels torg, Drottninggatan, NK, Stureplan, Gallerian, Norrmalmstorg, Östermalm, Söder - you name it! :) Shit vad jag har saknat Stockholm. Ett helt år sedan sist. Mysigt var det iallafall och lite shopping blev det allt:
- En rosa, halvlångärmad tröja
- En stickad, mörkgrön, kanska kort kofta
- En stor klocka
- Ett par trosor
Inte så tokigt va? :)   (Vi såg även Anna Skipper inne på Gallerian och sprang på Blondinbella på östermalmstorg :)) 
Den enormt långa dagen avslutades iallafall med en god natts sömn i innerstaden :)

Torsdag = rockbjörnendag!  En av de absolut bästa dagarna i hela mitt liv- utan överdrift.
Började med köande vid 7-tiden utanför Cirkus tillsammans med Sandra då, Vibbe och Tintin (smålänningar^^) och efter en tid anslöt sig även Jessica och Tessan (från Göteborg/göteborgshållet). Trots en väldig kyla blev det faktiskt väldigt trevligt med dessa 5! :) En vääldans mobbing av min dialekt dock haha (som inte blev mindre direkt när tv-teamet kom och filmade oss och jag råkade säga "tommarna" xD).
Man träffade iallafall även en massa underbart folk från Olafamiljen, från hela Sverige. Detta är fan halva grejen med Rockbjörnen! :)
Världens bästa vakter var där dessutom - särskilt vår vän Proppen som var där redan från början och hjälpte oss med allt och svarade på alla våra frågor (nästan ;)). Berättade dessutom en massa skvaller om hans erfarenheter från att ha varit vakt på turneer med tex Mariah Carey och Michael Jackson. Riktigt snäll grabb den där!
Under dagen kom även Ola och skulle försäkra sig om att vi alla skulle stå längst fram :D
Tillsist blev vi iallafall insläppta först (de tog härligt nog väldigt stor hänsyn till att vi varit där så tidigt) så vi fick helt perfekta platser inne på Cirkus! Olas 2 första kategorier ropades upp, ingen vinst. Shit vad nervös man blev..
Men sen kom det: "Årets svenska låt. Vinnare är... OLA, med FEELGOOD"

Herregud. Att ens försöka beskriva den känslan är döfött, det går inte. Vi (alla Olafans som spridit ut oss längs hela kravallstaketet, längst fram) blev helt galna. Alla började skrika, hoppa, gråta, kramas - ja de va helt fantastiskt! :') Det var verkligen ett av de bästa ögonblicken i hela mitt liv. Det var längesen man grät så av lycka.
Och att Ola kommer ut på scenen, kör Feelgood och bara strålar av lycka gör ju inte det hela mindre fantastiskt. Han var så glad att han tom höll på att ramla av scenen (missuppfattade bredden på scenen xD). Att det var någon som drog i hans ben och nästan drog honom av scenen stämmer alltså inte (som det stod i tidningen).

Efter galan samlades några fans på cirkusgolvet och kramades och gjorde en Gruppkram-a-lá-Ola-och-hans-kompisar-efter-Idolauditionen-i-Malmö. Fett med känsla på det! Sedan blev det till att stå utanför och vänta.
Vibbe och jag gick och pratade med Proppen, så han gick in på efterfesten och hälsade att ballongmartina och vibbe stod därute och ville gratta :D Så inte långt efter vinkar Therese (Olas manager) in oss alla på det avgränsande området runt backstage-ingången. Där stod vi i en halvcirkel runt dörren, med Therese i dörröppningen, och så kom Ola.
När han kom ut och såg alla där såg det ut som om han skulle börja gråta igen! :D  Vi började sjunga refrängen på Feelgood och han slängde sig om halsen på alla :D Det blev alltså en massa kramar, ett fett gruppfoto med Ola+alla fans som Therese tog (till hans "blogg" på hemsidan) och sen sa han att alla skulle få ett ensamtfoto med Ola (eftersom att vi var typ 20-25 st så alla fick inte plats så bra på ett xD).

Under tiden lovordade han såklart oss: "Det är tack vare er!!", "Ni är så jääävla grymma!!"  osv :)
När Ola var tvungen att gå in igen ville han bara göra en såndära svich-grej först (en såndär där man står i en cirkel o lägger in händerna o svingar upp dom i luften xD). Så han bara "Hoppa in, hoppa in!!". Haha lät skitskoj xD
Det blev en sån iallafall, o peppade jag började efteråt o hoppa upp o ner o bara "jaaa, en rockbjörn!!" typ. Så då kollade Ola rätt skumt på mig hahah, men började dock skratta :) Sen sa vi hejdå både till Ola o till allt folk (sorgligt nog) o sen åkte vi därifrån.

Nu blev det sjuukt långt, men så blire när man ska få med både händelser och känslor xD  En eloge till er som orkat läsa! (Det betyder mycket isåfall eftersom att ja- detta var absolut ett av mitt livs bästa dagar).
Ola och Olafamiljen är ren och skär lycka!





Kommentarer
Postat av: Sofie

KONSTIGT?! DU HAR JU INTE ALLS EN FEEEEET-BRED SKÅNSKA, nej nej. HAHAHAHAHA xD

dock ska ju inte jag säga något..men det behöver vi ju inte ta hääär! haha xD

Men vad bra att du hade det bra, och ja, han är bäst! :D wihow, jag är så glad att ni alla hade det så glad, jag är verkligen det. Så förinibövelens glad är jag! :D :D



2009-01-23 @ 19:26:35
URL: http://soofajj.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för några fett bra dagar. :)<3

2009-01-23 @ 19:45:17
Postat av: Martina

HAHAHA sofie, jag HAR inte så jävla bred skånska!! :P och nej, DU ska inte säga nåt:

Sofie: vilken faaarj?

Martina: Förlåt?

Sofie: vilken faaarj?

Martina: Vilken vaddå?

Sofie: Vilken FAAARJ?



-.-

2009-01-24 @ 10:59:56
URL: http://baloooo.blogg.se/
Postat av: Sofie

HAHAHAHA, NU TYCKER JAG INTE ATT VI SKA VARA SÅNNA!

& joo, du har bred skånksa, jag lovar!

Sen så ska jag inte påstå att jag inte har det, men det har jag aldrig gjort, eller hur?!

HAHHAHAHAHHA xD

2009-01-24 @ 23:58:43
URL: http://soofajj.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag är sjukt glad för din skull med att det blev så bra !!!!!!!!!!!! :D <3

2009-01-25 @ 22:15:11
URL: http://flumemmaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0