Är det såhär det är att vara vuxen?

Gudars vilken hektisk dag!
Det började redan tidigt imorse med jobb i 3½ timmar. Följt blev en massa klydd med hästar i stallet o ringa till Louise (hon som bestämmer över alla ridskolans hästar). Jösses, det är inte lätt att vara ansvarig för 5 voltigehästar!!
Iallafall blev det hem och dusch och sen iväg till stan för att inhandla present till siz. Hittade en väldigt fin sak häromdagen där så den köpte jag :) Inne på Korthuset sen för att köpa ett kort, som följer en röd tråd-  tror dock inte siz kommer fatta de ;)  men aja.
Då hände det dock en rätt komisk sak. Där kom jag ut från affären, en blondin från en storstad, högklackade stövlar, en veromoda-påse i ena handen och en cosmopolitan i andra. På den stora gatan utanför går ett stort demonstrationståg med flaggor, skyltar och bengaler. Efter en megafon skriker de alla "Länge leve Palestina", "Stoppa kriget" osv. Och där står jag, helt paff, och jag upptäcker att jag vet absolut ingenting om vad som händer i Palestina. Lite komiskt faktiskt.. och pinsamt! Nä, jag får väl ta och catcha up lite på internet...

Efter detta lyckades man tillslut komma på en buss hem (all trafik blev omdirigerad av polis så bussarna gick lite överallt), när siz smsar och vill att jag ska köpa foundation för att hon tappa sin i vasken! -.- :p  av på Dalslandsgatan, gå till mobilia, in o handla foundation (+ mat inne på Hemköp). SEN buss till HD, träffa siz o leo (jag fick en fet påse med ferarribilar av siz :D - och ni som känner mig vet jag vad tycker om ferarribilar (a)) o lämna lite saker, pussa på bebis osv :) Hämtade även dryck hos mamma som jag överlämnade till suss vid huset. Partyprinsessan skulle ut o svina på fist. Di unge di kan sar jag..
Själv ska man ju roa sig med matlagning, tvätt, städning och plugg ikväll. Inte lika glamoröst, men det är ju också ett sätt att spendera en lördagkväll...

Kommentarer
Postat av: Christina

Välkommen till vuxen livet!!!

2009-01-10 @ 20:05:12
Postat av: Anonym

vilka roliga inlägg du skriver ibland :P

lite töntiga emellanåt men d e ju sån du e ;D

2009-01-10 @ 23:43:28
Postat av: Anna

haha vem skrev kommentaren ovan?



HD? vad är detta för ställe? högstadomstolen?

2009-01-14 @ 14:57:31
URL: http://xnilsonx.blogg.se/
Postat av: Martina

haha vet inte, KAN va min syster :p

och anna, HD=hermodsdal=gangsterställe där jag bor ;)

2009-01-14 @ 17:59:43
URL: http://baloooo.blogg.se/
Postat av: Martina

haha vet inte, KAN va min syster :p

och anna, HD=hermodsdal=gangsterställe där jag bor ;)

2009-01-14 @ 18:04:44
URL: http://baloooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0