Story of my life

FETA aggressioner för tillfället!! Hela dagen har jag tänkt på One Three Hill och hur mycket jag måste skynda mig hem efter psykologilektionen 15.40, så jag hinner se ända från början. Jag snabbar mig verkligen och hinner precis duka fram kaffe o vindruvor i sängen framför tv'n och vad ser jag?? Kanal jävla 5 har ersatt One Three Hill med Gilmore Girls!!! Jag trodde på riktigt det var ett skämt! :p -.-  men nej, SÅKLART inte -.-  -.-   Varför blir det alltid såhär?? :o Allting skiter sig alltid såfort det är något speciellt!! (även om detta är en liten grej så är det ändå ytterligare ett bevis) -.- 
Story of my life, som Chloé skulle sagt...


För att inte verka allt för gnällig och bortskämd, är det ju tur att jag tänkte skriva om 2 saker jag såg i Metro på vägen hem, som gjorde mig skitförbannad.
För det första var det en liten artikel om en död delfin som spolats upp på en delfin i Halland - fine. Vad som störde mig var att dom tagit en bild på delfinen, där två barn står och håller den i fenan! Tycker det är så jäkla äcklligt och osmakligt att publicera stora bilder på döda djur, särskilt om 2 små snorungar står och drar i den!

För det andra var det våldtäkten i Lund. Detta är heeelt sjukt alltså:
En kvinna blev våldtagen i Lund, hon kom undan genom att bita i gärningsmannens tumme (han hade vante på sig men hon lyckades ändå bita tillräckligt hårt och komma loss). Den misstänkte (en 18-åring) har blivit friad TROTS följande:

- Gärningsmannen lämnade kvar vanten på brottsplatsen. På den hittades DNA från både offret och 18-åringen.
- 18-åringen har tidigare blottat sig och har därför tidigare behövt ta DNA-prov som hamnade i registret. DNA-provet i registret matchade DNA't i vanten.
- 18-åringen har ett sår på tummen efter händelsen
- Kvinnan som blev våldtagen har pekat ut honom som gärningsmannen.

TROTS allt detta går han fri. Han hävdar nämligen att han tappat sin vante några dagar tidigare (som nån alltså har plockat upp och använt när han våldtog kvinnan), samt att han hade klämt fingret på jobb.
Att misstänkta gärningsmän som står inför rätta drar valser för att undvika straff är väl ingen nyhet. Dock är det fan helt oförståeligt att en domare/jury kan fria någon efter all denna bevisning.
Det svenska rättsystemet är fan löjligt..

Kommentarer
Postat av: Louise

Fy FAN vad fattigt!!! båda tidningsgrejerna!!!! Man vill ju bara spy :S

2009-02-11 @ 18:05:58
URL: http://tinuviel.bloggie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0