Melodifestivalen!

Ser ni hur bra jag har lyckats undvika att blogga idag? Dels för att:
1. Jag tenderar till och bli väldigt gnällig när jag är sjuk.
2. Jag tenderar till och bli väldigt gnällig när jag måste sitta och djurplugga en hel dag, som jag gjort idag.

Idag hade det alltså blivit 2 flugor i en smäll - 2 in 1 - gnälligt ^2 - så därför var det bättre o skita i det :)
Nu mår jag iaf lite bättre efter x antal alvedon och lite violglass (förlåt, Tuva. Jag vet att vi hade godisdag igår, men under sjukdom fick man ta ett undantag va? -..-)
Tyvärr har jag fått inse att det nog inte blir någon träning imorgon :(  och när man har hästen och allt.. Tur man har lagkompisar som ställer upp!<3

Nu såhär efter melodifestivalen - som för övrigt var helt galet. Årets melodifestival börjar med en rock-Carola i svart latexdräkt och en fruktansvärd pushup. Lite senare följt av en Shirley Clamp som inte en enda gång lyckades ta den högsta tonen hon ändå skulle pressa in. Följt av ett band från Dansbandskampen (som säkert bara gick vidare för att alla gamla tanter och gubbar röstade). Följt av Alcazar som går ut och gör en låt man hört sååå många gånger tidigare, iallafall nästan (med tanke på att alla deras låtar låter i princip likadant) för att avslutas med en så sjukt dålig låt (av Marie Serneholt) så att jag bytade kanal under tiden.

För att inte låta helt för negativ kanske man ska nämna några ljuspunkter:
1. Carola-wannaben och Marie Serneholt gick inte vidare.
2. Emilia gjorde det, wiho!
3. Caroline af Ugglas gick till andra chansen! (Säga vad man vill om hennes något udda personlighet, men hon hade fan en gripande låt!)
4. Program-Petra.  Trots frånvaron av pausunderhållning á la Björn, gjorde hon det roligt med sina kommentarer och bubblande personlighet. Att hon dessutom hela tiden drev med programledares inofficiella krav på klädbyten efter varje låt, blev som pricken över i.




Emilia! Som dessutom är väldigt lik någon annan jag känner..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0