Lättroad - jag?

Halloj, här är jag (fastän jag lyst med min frånvaro det senaste dygnet).

Idag har jag iallafall kommit på hur ofantligt roligt jag har om dagarna! (haha kanske inte en dag för tidigt att jag begriper det?)
Ne men, det har jag faktiskt, trots all press och stress och idioter som finns i vår värld. Till och med under sådana tråkiga saker som fysikföreläsningar kan jag uppenbarligen få mig ett asgarv:

SKRIVET PÅ TAVLAN:

I figuren till vänster kan ni se att...

eftersom att figuren till vänster var en del av vårt läxförhör (vi ritade alltså inte ner bilden i våra block) sa Ulf:
"Eller ja, ni kanske ska skriva något annat så att ni inte sitter där hemma och kollar igenom era anteckningar och ni inte har någon bild till vänster.

Hm... detta oerhört simpla statement var nog inte ens menat till att vara roligt, men det lyckades få mig att skratta i flera minuter (och fortfarande faktiskt när jag tänker på det). Inte bara för att det lät kul, utan för att jag upptäckte hur roligt det var att lägga till rörelser till detta:
* Låtsas sitta hemma och läsa anteckningar i blocket
* Kommer till "I figuren till vänster..."
* Tittar upp, Tittar till vänster (till vänster om mig, inte på vänstersidan i blocket)
* Gör en förbryllad min eftersom att jag inte hittar en figur på min vänstersida (tyvärr bara en Louise
* Spanar

Väldigt kul, tycker jag! :)
Men, det är väl bra att vara lättroad. Tänk att kunna bli så glad för något så lite.. Det kan komma väl till pass en dag (eller ja, alla dagar).  Som min käre gamle vän Proppen sa: Det är väl bättre att vara lättroad än att vara bitter?




Letar jag & Tessan efter kändisar, eller efter figurer över elektriska fält?

Kommentarer
Postat av: Anna

hahhahaa :)



jag fattade inte alls! satt o letade efter den jäkla figuren till vänster som inte fanns på tavlan.

2009-02-04 @ 15:51:58
URL: http://xnilsonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0