Jag har sagt det förr och jag säger det igen:

Jag hatar Skånetrafiken!! Särskilt Malmös stadsbussar.  So here's my story:

Tog 8an till Södervärn som/när jag skulle - samma sak med 1an till Persborgs station därifrån (för att ta tåget till Svedala). Antingen kom tåget för tidigt eller var 1an jätteseg (tror mest på det sistnämnda dock), för när vi (jag och alla andra som uppenbarligen också skulle med tåget mot svedala) hoppar av på busshållsplatsen ser vi tåget åka iväg. Av någon anledning börjar de springa upp på stationen - och jag gör såklart detsamma. Fråga mig inte varför egentligen, trodde de liksom att tåget skulle backa tillbaka till stationen om de såg oss komma springande?

Iallafall, tåget hade åkt och nästa skulle inte gå förrens om en halvtimme: Gilla läget och vänta på nästa.
Detta medförde att jag inte var i Svedala förrens vid 6, 20 minuter senare än när Bökeberg-bussen skulle gå.
Eftersom att Bökeberg inte är något turistmål direkt, gick bussen 17.40 och nästa 19.40  - jag skulle egentligen va på stallet 18.00 (eftersom att jag har hästen denna veckan = ska dit 1 timme innan för att mocka/borsta/fixa foder till våra hästar).  Efter lite telefonklydd med Lina (min linförare) och Pernilla (min ena tränare) kom iallafall Pernilla och räddade mig på Svedala station vid halv 7, och så åkte vi till träningen.

Träningen var naajs dock! :) Eftersom att vi bara var 5 st bestämde vi att vi skulle ha Regent, och shit vad jag har saknat hans galopp!! När han går så bra som han gjorde idag, då är han verkligen en av de bästa hästar jag varit på - i klass med Jacques och Godsherren. Synd bara att han är så satans opålitlig... men men, det fixar sig! :)

Nu då? Tja- inget plugg!! :D Det enda vi har denna veckan är en uppsats på torsdag, någon man inte direkt kan förbereda sig på. Så nu väntar bara fett med chillande (och äggamackan som väntar i köket).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0