Ibland får man vara negativ!

Imorse försökte jag peppa upp min käre vän Louise, eftersom att hon kände sig nere för att hon kanske håller på att bli sjuk (stackars lilla gumman :(), Jag försökte alltså liva upp stämningen genom att predika om hur en positiv inställning gör det bättre, eller hur det alltid finns någon som har det sämre än en själv.
Och visst, detta stämmer. Men, här sitter jag (nyligen hemkommen från träning), trött i huvudet, trött i kroppen, var slö på träningen (inte direkt på topp såhär första träningen på en vecka), failade ganska bra på psykologiprovet idag (bör vara typ den officiella, mest fruktansvärda upplevelsen på hela året), har ont i ena foten och enda handleden (gud vet varför), har en fet historia-sammanfattning över hela upplysningstiden att skriva (tänkte göra det innan träningen, men nä - då SOMNAR vi mitt i boken istället -.-  vilket dessutom gjorde mig 20 minuter försenad till träningen 8-)), och hela mitt rum ser ut som fan, allvarligt talat. Där e massa grejer inhottade och saker över hela golvet så det knappt går att ta sig fram!
Och jag hatar sån oreda- det gör mig tokig! Men att göra nåt åt det har man ju inte hunnit - det är väl tur att man har lov nästa vecka! För ja, 2a mars flyttar de nya ägarna in (de heter förresten som zlatan, - ovic.  Familjen Ibrahim...). Så nu har jag fram tills den 21a att bo här & städa och tömma ett helt hus. Detta + det faktum att jag förmodligen kommer jobba varje dag på lovet och har en del plugg att ta igen, gör att man inte ens kan längta till lovet. (Är ju inte klokt att istället för att vila upp mig lovet, får jag vila upp mig inför lovet).

Med allt detta sagt, ville jag bara påpeka hur skönt det är att gnälla och bitcha lite ibland. Det är väl egentligen tack vare det man orkar hålla sig positiv alla andra dagar? Och visst hjälper det? Visst mår man liite bättre om man får gnälla lite, lite då och då? Trycka bort alla "skärp dig, du har så mycket annat bra som många andra inte har"- tankar, och få tycka liite synd om sig själv. Bara lite. Nästa vecka lär ju liksom vara severe case of self-petty..




Såhär ser mitt rum ut för tillfället :(  Får väl börja ta tag i hus-städningen imorgon..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, så snyggt städat ditt rum är ;)

2009-02-13 @ 17:23:41
URL: http://wannabedu.blogg.se/
Postat av: Louise

PRECIIIIS det jag menar ju :O den morgonen hade jag SÅ mycket rätt att få gnälla lite, bara liiiite xD liksom du hade rätt efter träningen :U

2009-02-18 @ 13:21:24
URL: http://tinuviel.bloggie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0