Alla hjärtans dag.

Japp, hurra hurra, den är här! Not! -.-  Nej, jag ogillar alla hjärtans dag.
På tal om detta hade jag och sillkompis en ganska intressant tanke igår: Varför denna hysteri över den 14 februari? Det är för bövelen en helt vanlig dag. Eller okej, kanske inte - den är ju till för att hedra ett helgon, men det är ju knappat poängen med dagens alla hjärtans dag-firande. Och bör det inte vara rätt tråkigt att fira alla hjärtans dag, eftersom att alla andra par gör det? Det blir ju nästan som en tvungen-sak, vilket gör att man kanske känner att man måste göra något speciellt med sin pojk/flickvän (även om man egentligen kanske vill ha lite egentid med en bok eller nåt) - bara för att det råkar vara den 14 februari. En middag med pojk/flickvännen denna dag kan ju inte heller vara lika spontan och kärleksfull, utan mer som ett "borde". Och hela Alla hjärtans dag-jippot har dessutom fått en väldigt överdriven uppmärksamhet genom affärerna och handeln.
Nä, Alla hjärtans dag är bara en överskattad, överreklamerad och kommersiell dag för att företag ska tjäna pengar!
Hellre ett speciellt firande en random dag, bara för att - inte för att det råkar vara den 14 februari.

Hur som helst, så började denna dagen i cafeterian på ÖRS med nattis. Och eftersom vi (som alla andra storföretag) som sagt bara försöker tjäna extra-pengar en sån här dag, gjorde ju naturligtvis även vi en stor grej av det hela:




Såhär mumsiga kakor + bullar sålde jag & ck  (observera hjärtan i luckorna!)




Nattis gick runt som en vandrande reklamskylt större delen av dagen. Proffs som vi är använde vi ju oss självklart av små reklamskyltar också.




Även jag föll offer för utsmyckningen ett tag. Efter "Krama mig!"-tillägget (och "för jag är snäll" på ryggen) fick man dock inte vara i fred en sekund. Kön ringlades lång vettni, och nog tjänade voltigen in några extra tusenlappar..




Helena kom förbi och gav mig en gullig liten alla hjärtans dag-present :) Skulle väl vara för denna anledning man firar alla hjärtans dag ;) (presenter!)




Skötte världens bästa häst sen (som såklart hittade godiset snabbare än kvickt i min skötspann)




Någon är sjukt glad för pepparkakor! :)



Kommentarer
Postat av: natalie

hahah fast all denna reklam så tjänade vi ju inte så mycket.. tragiskt!

2009-02-17 @ 21:51:50
URL: http://nataliebrixland.blogg.se/
Postat av: Louise

:O Martina!! Material girl!! "för presenterna Oo)" usch :| så talar bara en som är tjurig för att hon måste jobba istället för att fira på alla hjärtans dag xP

2009-02-18 @ 13:27:43
URL: http://tinuviel.bloggie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0