Vuxenpoäng på supernivå!

Vilken dag det var igår!
Först vaknade jag upp hos Helena (vad skulle jag göra utan bäste vän?) och tog tåget till Malmö vid halv 11. Hem och vände (bytade om och packade med mig papper) och begav mig in till stan. Lunch med pappa på Vegegården, vilket visade sig vara en anställningsintervju. För frånochmed måndag har jag jobb i 4-5 veckor framöver :) Ska alltså vara på pappas jobb (tullen, fast egentligen är det en administrativ tullavdelning, men att bara säga "tullen" låter tuffare ^^) och jobba med dataregistrering (typ sitta o fylla i uppgifter från fakturor till datorn). Verkar svinigt tråkigt för och va ärlig, men en sisådär 15000 kr efteråt är ju inte helt fel :) 1 månads jobb och sedan har jag så att jag klarar körkort, hösten, voltigen och en liten liten grej till som kommer hända i höst om gudarna vill :) underbart!

Hursomhelst drog jag vidare till Arbetsförmedlingen för ett gruppinformationsmöte halv 1. Äntligen börjar det hända saker där med :) - jobbcoach nästa liksom!

Efter mötet stressade jag vidare mot Limhamn och hem till Amanda för vår första riktiga träff. Började med att ta en promenad och köpa glass, och sedan spela tv-spel och kort hos henne :) Vid 7 hade jag egentligen tänkt gå (kom 15 och vi ska egentligen bara ha 4 timmar i veckan) men vid halv 7 kom hennes väldigt snälla pappa och frågade om han skulle laga kikärtsbiffar med fårost till mig :D Så det blev en finfin middag med hela hennes supertrevliga familj ute. Hennes pappa gödde mig dock med deras egenodlade hallon!! ("Ta nu mer hallon, Martina. Jag har förstått att du tycker om det!!"). Fråga mig inte hur... xD  Men ja, en trevlig kväll som sagt, känns ju nästan inte som jobb :) (jag känner mig dock väldigt malplacerad i deras enormt välstädade hem, bland superhälsosam mat med restaurang-upplägg, fruktfat till efterrätt och där alla är supertrevliga mot varandra). Idealfamilj i sann anda, och en bild utav hur min framtid ska bli! :)

Efter att ha varit duktig och gjort allt detta vuxna igår, ska jag nu vara ännu duktigare och gå ut och träna! Det ska bli min långa runda idag! :D
Bloggar om resedag 2 när jag kommer hem (halmstad!) :)

Kommentarer
Postat av: Christina

Grattis!!

Vad glad jag blir att du fått lite att göra.

Jag blir sjukt nyfiken på vad det är för grej.

Jag har ju en del planer med i höst om en viss person kan börja röra på sig.

2009-08-07 @ 11:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0