Diggiloo i Båstad!

Hej allihopa!!!
Nu är jag hemma igen efter 3 sjukt bra dagar! :D Jag har faktiskt kommit fram till det att ja, 1-2 veckor på Rhodos, Kreta osv (dit alla andra tycks åka) hade nog varit jävlig najs - men sådana hära turer Sverige runt som jag får åka på är inte fy skam heller! :D

Hur som helst, tänkte dela upp dessa dagarna så att det inte bara blir 1 monsterinlägg xD Så nu börjar vi alltså med i LÖRDAGS.
Efter att ha packat och fixat hela morgonen tog jag mig med stor möda till centralen & mötte upp Emma vid 2. På tåget anslöt sig även Jénny till oss och därefter tuffade tåget vidare. Väl framme i Båstad började väskkaoset. Jag upptäcker hur sjukt opraktisk min väska är (den var på hjul men liksom inget sånt långt handtag utan endast ett pyttelitet, så man fick dra väskjeveln i nån skum vinkel som översträckte armen, och dessutom kunde man inte gå rak i ryggen). Jag svor en del över min väska kan vi ju meddela xD Världens flummigaste antropomorf uppkom: väskan blev döpt till Rex (fråga mig inte - det var så jäävla flummigt hahaha xD). Jag drog iallafall honom i ett koppel, och ja- han kan ju inte heta Fido (de är ju gay) så då blev de väl Rex xD

Efter att ha gått en stund till hittade vi en pizzeria där vi fick pausa (vilket vi för övrigt gjorde 1 gång var 100e meter ändå pga Rex xD) och gå in och handla. Vidare på vägen mot Tennisstadion ramlade även Emmas hjul av på hennes väska, så den ende som INTE hade ett jävla bry med sin väska därefter var Jénny. xD

Efter en låång vandring var vi tillslut inne på Diggiloo-området, träffade lite annat Ola-folk, åt vår pizza och lämnade sedan bak all vår campingutrustning till några snälla Diggiloo-arbetare som kunde husa det under showen. Sedanvar jag så jävla rolig när emma bad mig skicka hennes väsk-hjul: Jag kastade det till henne och bara "god jul!!". Jag och min humor! :D
Diggiloo började sedan och jag, Emma och Jénny satt på tennisstadion - sjukt högt upp och långt bort från scenen. Tacka Gud för våra kikare! :D Vi hade iallafall ett stort lakan med oss som vi helt enkelt bara skrivit "EULA" på, som Ola hittade redan i början av Natalie! :D Så ja, då började han ju peka o ha sig som vanligt, så efter det visste han var han hade oss ^^

Efter hela showen var det den flummigaste signeringen jag någonsin varit på!! Vi vart tvungna o hämta vår packning så den fick följa med i signeringskön. Och ja, vad ska man säga om köningen? Jénny trillade av sin väska och skriker över hela området, vi skickade SOS med min ficklampa, spanade på Ola i våra kikare, kom på ordlek med Olas låttitlar, gnällde på Rex, skrek "HANDIKAPP!!" en sisådär sjuttioelva gånger (sedan diggiloo i skurup) osv osv. HELT GALET xD

När vi kom fram till Therese var vi alltså väääldigt uppflummade, och hon bara "nejmen, vilka fnittertippor!!" och började skratta åt oss hahah xD Ola hade även han väldigt roligt åt oss, och det faktum att vi släpade runt på stora resväskor, sovsäckar och tält: "Ska ni campa??". Det var lite roligt snack där om vår tältning, och sen när vi skulle gå så han bara "Jag skulle förresten hälsa från Thomas att han gillade er skylt!!". Hahaha tydligen hade han (Thomas Petterson - komikern i Diggiloo-gänget) diggat vår skånska stavning till "Ola" xD

Vi ställde oss sedan sist i kön igen, eftersom vi ville ta en bild med Ola och allt skit vi hade med oss xD Så han kommer bort till oss o våra väskor, och snor åt sig Eula-lakanet som Emma hade om sig o bara "Detta ska ju JAG ha!!". Sen blev han lika flummig som oss. "VI TÄCKER ÖVER EMMA!!!"  hahahaha. Bilden blev därför som den blev (så jävla oss xD). Ola verkade dock bli nöjd med resultatet när han drog åt sig kameran "Den är KLOCKREN!!". Haha tönne!!

Sedan skulle vi gå därifrån, vilket blev samtidigt som Ola. Turligt nog var det, för då får vi det oerhörda nöjet att se när Ola hoppar till som FAN för att en hund skrämde honom. Hahahah, han bara "OH SHIT!!!" "SHIT vad rädd jag blev!!" & "är det en VARG eller??"  Och ja, jag, emma o jénny börjar ju skratta ÄNNU mer än tidigare, och precis då kommer Brolle o han bara "hallå tjejer, är ni fulla eller??". Hahahaha, pricken över i!!

Sen bar det tillsist därifrån! En lång vandring tillbaka (vi hade tidigare spanat in en gräsplätt - omgiven av buskar och träd - ganska nära stationen där vi tänkte ställa vårt tält) där vi turades om att dra Rex/bära emmas handikapp-väska/slappna av med jénnys hela väska. Till slut kom vi fram och då jävlar skulle det resas tält!! Utan särskilt mycket hjälp från min sida var det ganska snabbt uppe och vi skulle börja gå in på gräset i skogsdungen (vi satte upp tältet på vägen utanför). Dock hinner jag bara ta ett steg in i gräset när jag upptäcker en FET groda!! Alla får typ panik och totalvägrar att gå in där! xD Så ja, vi bar helt enkelt det uppslagna tältet bort till stationen och satte oss på grusvägen där, ca 15 meter från stationen. Hahaha, så där sov vi hela natten (efter att jag haft ett jävla bry med min sovsäck).
"Varför har jag ett HÅL vid mina fötter? Har ni det?!"
"Hur fan ska man kunna RÖRA sig i en sånhär??"

Verkligen lyckad camping här!!




NÄSTA DEL KOMMER IKVÄLL ELLER IMORGON!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0