Update

Iförrgår var det 19årsfest hos Louise. Hon fick några interna presenter av mig, som typ bara vi tyckte va roliga. Men vad gör väl det? Vi är ju båda två ett broderi (snart) och ett par designerskor rikare. Särskilt Skys's the limit-singeln som Ola skrivit "Grattis Louise" på blev särskilt uppskattad. Kvällens höjdpunkt blev dock när Schmitt lyckades låsa in sig på toaletten. Till slut fick han hoppa ut genom ett liitet toalettfönster, och landa i en rosenbuske (medan alla andra stod och fotade/filmade). Youtube på det!

Igår var en lång jävla otursdag. Först jobbade jag 7-17, och sedan kunde jag äntligen stämpla ut. Då fick jag sitta i 35 minuter och vänta på bussen, för två stycken kom inte! Och jag som var sunkig, stressad och jevligt trött efter att ha suttit vid en dator och matat in siffror i 10 timmar! Vid halv 6 kom iallafall bussen, jag kommer in och sätter mig ner, ska öppna min Ramlösa, och hela jävla flaskan exploderar i mitt knä. Den pyste inte - den exploderade! Helt utan förvarning. Och lämnar mig med en stor blöt fläck i knät, på beiga chinos. Det såg helt enkelt ut som om jag hade pissat på mig. Kul! Men, what to do? Förutom att gå över hela centralen för att hoppa på nästa buss (och det är ju inte lite folk som är påväg till Malmöfestivalen från centralen sådär vid 6). Kul. När jag sen hoppar på nästa buss hem, LUKTAR det fan kiss på den bussen också! Och jag bara undrar: vad fan är oddsen?

Kommer hem iallafall, duschar och sticker in till stan igen. Möter upp Anna 08 och Tuva som ska äta (de vill tydligen ha svininfluensan). Träffar Helena och Jocke och pratar med dom en stund. Går rundor på MF med 08 & Tuva sedan och konstaterar att Malmöfestivalen iår är skit. Hamnar tillslut på Stortorget vid 22 och lyssnar på Calaisa en liten stund. Träffar Susanne, går och handlar mat till en svältande suss och åker sedan hem och lägger mig.


Mycket puligt att få sova ordentligt, men som ni kanske märker är det en röd tråd utav dysterhet i dagens inlägg -.-
Har nämligen nyss pratat med Chloe (my BFF i Portugal), som INTE kommer hit i sommar! ='(  Chloe är min äldsta vän, som bott i Spanien, England och nu Portugal. Under denna tiden som vi känt varandra (15 år drygt) har hon kommit till Sverige 1 vecka varje sommar, och bott hos sina farföräldrar (som bodde granne med mig där jag bodde innan - det var så vi lärde känna varandra). Detta året har det dock varit snack om att inte komma (hennes föräldrar ville inte eller något sådant) och nu är det helt säkert!  Så ja, jag får väl klara denna sommaren utan henne =(  Eller ja, sommaren har blivit sommar när hon har kommit- utan henne blir det typ juni-augusti! =(  Visserligen kaaanske hon kommer i november istället men det är ju för hilvedde 3 månader till!! som om inte 12 vore nog!! :(  BLÖH!

Nä, nu ska jag städa till min pannkaka, så hon blir glad. Sen blir det MF med min andra BFF.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0