Staaaallet

Welcome back, Martina.
- Tack.

Jao, nu är jag hemma igen, efter över 6 timmar i stallet! För jo, jag skärpte ju till mig och cyklade dit, även om det tog emot. Väl där fanns det dock 2 saker som fick mig o må bättre, o de 2 sakerna var Jacques och Merlin:

- Merlin var jätteduktig - över förväntan! Ingen stegring och inget brallande. Gick tvärtom mycket lugnt och fint både i skritt och trav i båda varven (och svetten efteråt tydde på att han jobbade bra :]). Det enda han gjorde när lag 2 var uppe var att han stannade några gånger (från skritt). Klart godkänt på vår första träning för vårt nyförvärv!

- Jacques efteråt, och myset med honom! Han var verkligen gosig idag, så vi stod och myste massa (när vi egentligen skulle värma upp hehe..). Det var dock väldigt trevligt, och även han jobbade på bra efteråt. Jacques är numera häst nummer 1 och ja, utan honom skulle min återvändo till ÖRS tagit betydligt längre tid efter den 19 maj..


Även laget byggde förresten på en positivare livssyn: träningen med dom var galet flummig. Det var längesen jag skrattade så mycket :) (trots vår för tillfället mindre ljusa träningssituation :p). We're keeping the light in the dark.

Nu ska jag dock.. hmm, inte blogga mer! :U Ha de fint!



.ps. Du som kommenterade mitt förra inlägg - att kommentera för att jag ska veta att du läser är lite överflödigt om du inte skriver ditt namn ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0