Sjukdom i laget :(

Japp, det är ingen mindre än vår fina Ramati som blivit sjuk :(
Igår skulle jag ha honom (typ borsta, mocka & rida ut) efter jobb, o när jag kom dit låg han ner i boxen. Min varningsklocka ringde direkt och jag tänkte bara: kolik (en hästsjukdom där hästen får ont i magen - de brukar ligga ner då nämligen). Men eftersom att jag är lite paranoid när de handlar om mina hästar så trodde inte jag att de var nåt liksom, utan mer att han låg ner o vilade (det kan dom ju också göra). Men när jag sedan suttit upp och var på väg ut får jag höra av personalen på ridskolan att han inte har ätit upp. Han beter sig konstigt när jag var ute och red (började helt plötsligt och slänga sig åt sidorna, backade in i ett staket och reste sig nästan några gånger). Tillslut kom vi tillbaka hem och jag fick pysslat om honom osv. Han åt lite betfor och hö.
(Jag åkte till stan och träffade Helena, jocke, suss, jockes kompis glenn och hans flickvän) och trodde att jag skulle dö så stressad jag var! Kände att jag hade kraftig puls när jag satt på bussen liksom!).

Idag vaknade jag av att pernilla (min tränare) ringde - Matti hade feber och hon undrade om jag kunde åka dit. Så det gjorde jag och vi fixade lite med mat till honom - han åt inte! :( Tempade honom igen och han hade 40,4!! (ganska hög feber alltså) och det rann ur både näsa o ögon :( hemskt att se honom så! :(  Hjälpte iallafall till på linförarkursen som var idag, eftersom att de hade Jacques inne. Han får dom inte ha hand om själva :p Sen var det iallafall träning, utan häst då! :(

Hemma & duschad är jag nu iallafall & ska bara sminka mig litta. Snart kommer nog suss o hämtar mig och sen blir de 19årsfest! :)
Seeeeya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0