Notiser?

Eftersom att jag nu varit seg på att uppdatera några dagar tänkte jag helt enkelt köra uppdateringen i nyhets-vis (börjar med de dåliga givetvis):

- Blåmärke.
Ja, jag har ett fett blåmärke på mitt vänstra lår, efter att jag så skickligt lyckats gå in i ett glasbord på festen i lördags (hela glasskivan flög i golvet - hel konstigt nog). Tilläggas bör att detta var på väg tillbaka - dit där jag 15 sekunder tidigare råkat välta mitt glas- med papper (och nej, jag var inte full bara väldigt klumpig!)

- Ramati.
Ramati är mer sjuk :(  Fortfarande hög feber och på träningen i söndags såg han riktigt hängig ut. Dessutom har vi ett ofullständigt lag, en kür med massa nytt och bara 2 veckor kvar till SM...

- MFF.
Vad händer med oss?? Igår nådde vi botten: loosade mot bottenlaget. Japp, vi förlorade mot Örgryte - laget som ligger sist. (målet framspelat av Wilton, men vem är förvånad?). Dessutom lyckades Daniel Andersson sträcka lårmuskeln och Jeffrey Aubynn bryta näsbenet. Nä, för tillfället är nummer 12 det enda bra numret i Malmö och det är fan inte okej!


OCH SÅ DE POSITIVA:

- Linförarkurs.
Var på kurs mellan 10 o 15 i söndags och det var i princip tömkörning hela tiden (man jobbar hästen med 2 tömmar, gåendes bakom hästen). Jag fick ha Merlin som ett specialprojekt, Louise (ÖRS hästansvariga) tyckte att det var bra om jag tog honom eftersom att jag kommer jobba mycket med honom i framtiden. Väldigt kul det där, för det gick faktiskt jättebra för Merlin och mig. Visst fick han sina små utbrott (som till exempel precis i början när vi skulle sätta på grejerna och han stegrade sig..) men överlag fick jag faktiskt honom att gå i fin form :) (även om det var gryyymt jobbigt att gå runt där bakom honom varv efter varv). Vem vet, tömkörning kanske blir en alternativ uppvärmningsform för oss 2 i framtiden?

- Förlängning.
Antagligen får jag jobbförlängning med 2 veckor :) Även om det är jättetråkigt på jobb är det positivt med pengar (och vad skulle jag gjort annars de 2 veckorna liksom?). Har även nyligen fått brev från Skatteverket, och med den procentuella skatten de beräknat kommer jag i slutändan (alltså om 4 veckor isf) ha tjänat runt 18500 - inkl skattavdrag. Inte så dumt! :)

- Rix fm-tävlningen.
Idag blev jag nummer 12, men vi djurar vidare!! Håll tummarna!


Nu blir det träning. Puss!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

jag hörde att det var du som fick en finalplats, värsta roligt :D Grattis och lycka till!

2009-08-25 @ 18:54:48
URL: http://mylifeasalexandra.blogg.se/
Postat av: Christina

Blåmärke: ja du och Sara kan ju jämföra på lördag.

Sjuka djur: inte skoj det vet ju jag

MFF: ja vad säger man. Vi har ju samma problem.

Linförarkurs: jag vill se dig nån gång med gasmask

Förlägning:Grattis och pengar är ju alltid välkomna

Rix-Fm tävligen: håller alla tummar och vi ska vinna!!

2009-08-26 @ 11:40:43
Postat av: Jénny

Rixfm tävlingen måste vi fan vinna nu! KÄMPAKÄMPAKÄMPA!!! :D

2009-08-26 @ 17:55:26
URL: http://wannabedu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0