God morgon!

Ja det är det egentligen - jag vaknade ju för blott 50 minuter sedan (älska mina öronproppar!!).

Igår var det iallafall rix i Lound. Vann alltså inte privatspelningen med Eula, lite tråkigt :( (Team Martina är dock bäst!!). Dock gör det inte såå himla mycket med tanke på hur galet rix var :)

Det började förresten i fredags med en heldag/kväll med bk. Mötte nämligen upp henne i stallet direkt efter jobb och så tog vi hand om Matti. Körde sedan hem till Helena ( & Mini ;)) o så blev det en lång och reulig kväll med helena, mini, jocke och kevin (mini o helenas kusin). Lena (deras kära moder) fick uppleva hur det skulle vara att ha 5 vilda barn vid middagen, därefter kollade vi gamla filmer bland annat från när jag & Mini gjorde kür på min bock i min trädgård typ 2005 :D Jag & Mini ägde sen på kotte och resten utav fredagskvällen ägnades åt någon typ av frågesport.. Mys! :)

Morgonen efter körde jag & Helena till stallet och tog hand om Matti igen. Snabbt hem och duschade och sen till Lound alltså. Där var redan lite trevligt Olafolk :) (till exepel mina fina emma, jénny, sofie). Köning i några timmar, där jag var så jääävla trött. Dock kom det typ inget folk förrens typ förbandet hade dragit igång så det var jävligt soft köning (först låg jag med en Adina-klump ovanpå mig en stund o på slutet låg jag på emma :]). Dock drog Adina upp mig för att ta ett rugby-foto med henne & Marie. Nya posen nu va fan!

Till sist drog det alltså igång och ja, det var grymt! Det kom massa folk sen men det var absolut inget tryck. Det var alltså typ världens bästa publik - så jävla skönt! Bättre har jag aldrig varit med om. Bäst på scen var först Sarah Dawn Finer (älskar hennes nya låt Standing strong: "Du kan ju hela låten! Blir det så om man lyssnar på Rix nonstop hela dan??" Japp :)) och sen Anders Fernett (gillar "Hungry eyes" och ÄNTLIGEN vet jag vem det är som sjunger den underbara "Without you"... det är han!).

Eftersom Rix förstår sig på det här med att spara det bästa till sist, var Ola sist ut. DET ÄGDE! Det var sista rix så hela publiken var skittaggad, och eftersom att det var i Olas hemstad (det första gratis-giget han gör i Lund) var han också jävligt taggad! Eftersom att de första raderna var intierly Olafans gjorde vi allt vad vi kunde för o göra det till ett riktigt grymt gig för honom, och det funkade nog- Han såg riktigt glad ut på scen :) Det vart underbart o se!

Därefter djurade folk vid staketen bakom för att få en syn på honom. Snäll som han är gick han o skrev autografer och hälsade på några, men sedan var de tvugna att trycka in honom i bilen. Folk svarar med o springa efter bilen när de kör iväg.... Vi "riktiga" Olafans (eller vad man ska säga) står längre bort och ser på.... Tråkigt att det skulle sluta med sådan hysteri, men ja. Giget var grymt o förhoppningsvis är det det som Ola tar med sig :) Skönt att han fick åka hem till sina föräldrar också (och lär antagligen stanna där nästa vecka också). He needs his rest! 
Så efter den toppenkvällen begav vi oss till centralen. Jag, Adina o Pernilla tog tåget hem till Malmöe och sen var det tokskönt och få sova!


Idag är det stall som står på schemat (what else en söndag?). Är dock faktiskt nervös (ska lina Merlin själv idag - den lite smågalne hästen som stegrar och som dessutom inte gått voltige på 2 månader). Dessutom har detta eskalerat till en sentimental-morgon och det absolut sista jag vill då är att åka till stallet och lina (som jag längat efter hela sommaren). Absolut inget ont om Merlin eller Jacques, men det är ändå fel häst...   Fan.

 


Kommentarer
Postat av: Adinaa

sååååå skönt o sova ! haha :D

& tack för den finfina dagen bästaMalmökompanjon!<3

2009-08-30 @ 15:38:50
URL: http://marinasprinskorv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Efter att ha läsa HELA texten måste jag skriva nått så att du ser att jag läser ;)



Gött med rix-konsert! :)

2009-08-30 @ 20:32:44
Postat av: Tjugga

Naw:( Tur båda dina killar va på topp iaf :)

2009-08-30 @ 23:11:47
Postat av: Emma

Rix var fan överbra :D:D:D

OCH ANDERS ÄR BÄÄÄÄÄÄST :) Efter Ola.... och Erik & sådär ju :)

2009-09-02 @ 09:55:30
URL: http://emgustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0