Faaaail

Om iförrgår var otursdagen måste fan igår vara faildagen.

Vid halv 4 var jag & Helena på plats på stortorget för att kolla på Rix fm. Anna och Tuvis joinade oss också i publikhavet, och ja det var väldigt roligt. Efteråt gick två hungriga Martina&Helena till subway (man vågar ju inte äta festivalmat) och käkade. Ska gå sedan, och vad upptäcker jag? Jag har satt mig i tuggummi! Kuuuuuul! -.-!!!!


Efter att ha dragit av allt jag kan (och tackat gudarna för att jag valde ett långt linne den dagen) beger vi oss mot Folkets park (ja, heeela långa biten!) för att äntligen få se Nour (Bitterfittan från ballar av stål, ni vet). Min idol och typ veckans höjdpunkt (förutom Ola på onsdag då). Vi kommer dit och ställer oss bakom de kanske 15 personerna som står framför. Ut kommer sedan en tjej och bara "det är fullt, vi släpper inte in fler!".  För självklart kan det inte vara utomhus där typ alla som vill kan se och höra, utan vi har det i en liten jävla skitlokal med begränsat antal besökare! Så ja, det var stooort FAIL! Besvikelse på hög nivå :(

Så då bestämde jag & Helena oss för att gå tillbaka till Stortorget och se Miss Li. På vägen tillbaka har vi inte direkt nån brådska, så vi stannar till i ett stånd och köper finfina vänskapsarmband :)  Kollar miss Li lite (gillar inte henne riktigt dock..) och sedan går vi tillbaka till Folkets park för nästa superstora grej på hela veckan: Maria Mckee ska spela!!
Kommer dit, och där var riiiktigt lång kö! För nej, detta var ju såklart inte heller utomhus på den stora scenen, utan i en annan liten skitlokal (där 2 stora stjärnor från USA ska spela.. SMAAAART tänkt, Malmöfestivalen!!). Vi börjar iallafall köa, sen är det stopp - fullt där med! Då står vi utanför ett tag, men när folk går släpper de in fler. Så efter cirka en timme kommer vi in, och Maria är på scen (vi fattade inte det eftersom att vi inte hörde nåt byte/presentation eller vet hur hon ser ut). Där inne är det iallafall asvarmt men vi härdar eftersom att jag så sjuukligt gärna vill höra Show me heaven (min ena begravningslåt och en låt jag älskar så grymt mycket). Helt plötsligt tackar hon för sig, går av scenen, allt ljus släcks och folk börjar gå mot utgångarna. Hon sjöng inte show me heaven!!!!  Faaaaaaaaaail!

Tillbaka går jag och helena ytterligare en gång jävligt besvikna mot stortorget för lite Timbuktu. Där är vi trötta och lacka och sitter ner hela spelningen vid sidan (jag gillar egentligen inte Timbuktu särskilt mycket, men vi väntade på Helenas lillasyster). Så tillsist vid halv 1 åkte jag hem efter 2 stora besvikelser :(  What can I say? Det är tur att jag var med bk iallafall, som klarar av när jag är tråkig och deprimerad! :p


Nu är klockan iallafall alltför mycket för att jag ska ligga här och göra ingenting. Dusch, kaffe, frukost och sen blir det Malmöfestival igen. Tror jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0