Tävlingsförberedelser ... -

 = tröttsammare än tävlingen it self?
Hmm, nästan bud på det. Här sitter man efter en överpulig dusch efter 7 timmar i stallet! Lite lagom trött med lite lagom ont i ryggen xD  Men allting är dock fixat nu: hästen är badad, mantejp/shampoo/gummiband/godis är inhandlat (upptäckte att vi inte hade det idag så det blev bara till o cykla iväg till hööks mitt i allt), tränset är smort, lindor och täcken är tvättade och hänger på tork och banan är byggd!  När klockan sen blev 6 och banan var färdigbyggd åkte ju allt folket hem - jag fick stanna kvar och hjälpa Ebba o lina hennes egna häst Pegasus och Baguette inne på tävlingsbanan. Det roligaste var att Pegasus vände och krånglade på exakt samma vis som Merlin gjort, så jag provade Rickards tips och voila- Pegasus gick ute på volten! :)  (för övrigt är jag huvudansvarig för Merlin nu med :s lite smått paff när jag fick höra det, och att jag fick bestämma om örestads voltige skulle lägga ut pengar på att köra hit Rickard imorgon. Jösses amalia... :p 

Hursomhelst är man hemma nu och har tom hunnit käga :) Nu blire till o packa alla kläder o allt man ska ha med imorgon, och sen ska jag plugga kemi. Imorgon står klockan på typ halv 5, ska nämligen vara i stallet kvart över 6 och börja knoppa tänkte jag -.-  För imorgon blir en superstressig dag!! (nytt för iår är att de som tävlar i mellanklass - mina barn- ska göra grund och kür i 2 omgångar istället för 1 som vi). Så imorgon blir det:
* Fixa hästen och min frisyr
* Grund med mitt lag
* Paus ==> Möta upp Louise och filma Baguette inne på banan
* Byta om, lina fram Jacques ==> Grund med lag 2
* Byta om, kür med mitt lag
* Tokstressa! Byta om, kür med lag 2
* Prisutdelning

Känner att det kommer bli en del springande men ähh, de får man ta! Jag har ju kämpat sedan augusti för en lagplats och nej, jag trodde inte att jag skulle få en. Men nu har jag en! :)  Och seriöst - en hemmatävling med mitt underbara lag... Vad mer kan man begära?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0