Tävling och officiell säsongsstart!

Ja vilken dag..
Det började 06.15 i stallet med att knoppa Jacques. Fixa honom och hans utrustning och sen träffa laget för o fixa tävlingsfrisyrerna :)  Klockan 9 drog tävlingen igång och halv 11 var det dags för lag-grund! En grund som faktiskt gick ganska jättebra :) - laget var pigga och taggade och Ramati gick jättebra. Därefter blev det till för mig och Helena och köra lite på Baguette inne på banan. Och duktig var han! Att där var massa spån, bord, musik, människor osv gjorde inget alls :)
Efteråt fick jag stressa satan in och byta om, och så blev det lag 2-grund (dvs lina Jacques). Efteråt? Stressa satan in och byta om! :U  Uppvärmning och därefter lag-kür. Küren gick jättebra den med, bortsett från ett litet avfall precis i början av küren (väldigt oväntat, dvs bara otur i princip). Resten gick som sagt primaliv (vilket faktiskt var ganska så konstigt med tanke på att vi kört küren typ 1 gång nonstop på träningen, Ramati inte går så bra och vi har en ny linförare). Så duktiga är vi faktiskt! :) 
Efter min kür fick jag iallafall springa iväg igen. Byta om och direkt värma upp Jacques. Galet springande detta! lag 2-kür sen alltså, och det gick med splendid! :) 

Efter tävlingen kom styrelsemedlemmar (bla Maria - ordf.) och nån förälder typ springandes fram till mig xD Tydligen hade jag fått 7,0 i hästpoäng både i grunden och küren! :D  Bedöms på en skala 1-10, och precis som på våra grundövningar är en 7a jäkligt bra!  Så de var jätteglada, och lika glad blev jag när jag fick läsa vad domaren skrivit:
"Bra galopp. Bra longering. Verkar pigg och fräsch. Går i perfekt form".. typ.  Wiiiie :)  massa skojigt det där!

Så tävlingsdagen slutade på ett bra sätt. Det är så himla härligt att vara en del utav ett lag! På slutet blev det lite pep-talk av Pernilla-tränare inför Holland. Om 11 dagar åker vi och tillsdess är det jävlaranamma!!
Kvällen kunde dock slutat bättre - jag är hungrig, har ont i ryggen och är fruktansvärt trött! Hade det inte varit för ett kemiprov i biokemi imorgon hade det varit jag i säng nu! (eller om en halvtimme när OTH är slut, rättare sagt...)

Kommentarer
Postat av: Natalie

Prima dag! bra jobbat :D

2009-04-19 @ 20:41:48
URL: http://nataliebrixland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0