Back in bisnis!

Så, nu undrar ni säkert: "Vad har hänt? Har Martina blivit en blogg-dissande slacker?". Svar: Nej.
Riktigt så illa är nämligen läget inte, utan den stora bristen på blogginlägg har nämligen berott på Telias-superbra-trådlösa-internetuppkoppling som inte har velat funka. Men frukta icke, som ni säkert förstått har problem löst sig! I'm back in bisnis!
För att uppdatera er om vad som hänt i mitt oerhört spektakulära liv de senaste internet-lösa dagarna, bjussar jag härmed få en kort sammanfattning:

Torsdag: Kort skoldag och musikal på slutet! Vi gillar! Årets Borgarmusikal var dessutom både mycket bra och mycket rolig! Träningen som följde på kvällen vart också mycket bra med ett glädjande besked....... *trumvirvel* : Martina har en lagplats!! Även om inget står skrivet i stenarna (eller hur man säger...?), eftersom att vi är 2 för många i truppen så kan man ju byta o sådär som man vill, så är det ändå skönt att veta att man har en given plats nu! :) och sen får den försvaras. Så nu blir det tävling för min del, både grund och kür, i laget! Wiho!! Att få belöning efter månaders slit och kämpande är en helt galen känsla! :')

Fredag: Hmm, med tanke på att jag har världens guppy-minne minns jag inte riktigt vad jag gjorde. Eller jo, nu kom jag på det xD (tycker inte om att sudda hahaha ;)). Anyhow, sov länge (första lovdagen ju!) och sen cyklade jag till stallet. I härligt vårväder red jag sedan på en liten vårpigg häst som heter Judy, som tyckte om att trava hela skrittrundan xD så pigg var hon.. Trots det kunde jag faktiskt jobba henne i paddocken, jävla skön känsla det där :) Sakna ridningen!
Väl hemma hann man inte mer än o duscha o byta om, o sen sticka till stan för att möta upp Anna V och Louise. Lite strövande i stan följt av en supergod (och jääävligt mäktig ^^) cheesecake på Prontos uteservering! Vidare till KB sen för lite chillande med Tuva och Filippa. Därefter Full House-spelning på Mässehorre.

Lördag: Stall! :) Skötte Poison i solen, underbart :) Ingen träning så det blev länge och väl. Härligt! Vidare hem hann man inte heller mycket mer än att duscha och byta om (kanske är för länge i stallet?:p) och sen vidare hem till Helena för lite grillning och filmtittande med henne, Jocke och Max. Trevligt värre :)

Söndag: Lång dag! Började med jobb 07.30. Träningen kl 11 gick splendid! :) Visserligen landade jag förjevla hårt i ett avhopp :( dumma jävla b-voltigeskor utan dämpning! Küren gick dock suveränt som sagt. Jag & Eira fick börja med att köra vårt block så att Ramati kommer igång, och sen direkt efter så blev det hela küren. Då är jag uppe ganska tidigt, så här blev det ingen vila inte! Därav kom man ner lite flåsig (2 block på rad dessutom i küren!), och då började Pernilla (tränare) mobba mig lite xD Men att kür är jobbigt är ett faktum, det är inget att hymla med! :U
Vidare till ÖRS blev det lining av Merlin, och vilken träning!! Fick nämligen en privatlektion med Merlin av Rickard (en gammal linförare både från ÖRS och andra klubbar. Har linat i många år och på massa olika hästar). Och ja, vad ska man säga? Efter 5 minuter gick Merlin som en klocka ute på volten, avslappnat och fint i alla gångarter (och jag som brukar få kämpa i en timme!). Jag och Maria (voltigens ordförande) stod brevid och gapade. Och inte nog med att han visade hur han linade Merlin, utan sen fick även jag ta över, och då berättade han vad jag gjorde för fel och hur jag skulle göra i vartenda situation, så guess what? Till sist gick Merlin jättefint med mig  också och både Maria och Rickard stod och berömde mig :D
Lite kluven blev jag allt, eftersom att det Rickard sa och gjorde gick helt emot de tipsen jag fått. Men detta var en fruktansvärt cool sak att se. Rickard är kung (och jäkligt snäll som kom ner och hjälpte mig:)). Han är min nya idol, så hans tips ska följas!
Väl hemma vid 6 blev det äntligen mat och sen fika i stan med Ban och Suss. Lite allmänt chillande och parlamentet-tittande därefter hos suss och sen sov jag över :)

To be continued....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0